Avatar billede lasbas Nybegynder
10. september 2003 - 14:56 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

opstart af internetcafe

hej eksperter

jeg går rundt med tanker om at starte en netcafe (jeg bor i kbh)

men er det overhovedet en god ide...

kan det løbe rundt... ?

hvor meget skal jeg regne med i startkapital... ?
(jeg har tænkt mig at bruge 250.000)

er der specielle ting jeg skal tage højde for... ?
Avatar billede rangerbs Nybegynder
10. september 2003 - 15:07 #1
Jeg har ik' meget forstand på opstarting af firma, men du skal nok sørge for at det ligger et stykke fra boomtown da de sikkert ville nappe alle dine kunder..

held og lykke med det
mvh Ranger
Avatar billede dna Nybegynder
10. september 2003 - 16:53 #2
samt XplayN´s cafe ...

www.xplayn.com
Avatar billede theprofessor Nybegynder
10. september 2003 - 17:06 #3
det går lidt dårlig for inet-cafeer i KBH. Prisniveau har sænket sig fra 30+ kr/timen til 12, 15, 20 i timen..plus lidt cola salg. Kommer an på:
--location (i byen eller forstad)
--kundesegment (gamers? alm. PC-bruger, børn, voksne, osv)
--din marketing ide--hvordan vil du udkonkurrere de andre?
Avatar billede lasbas Nybegynder
10. september 2003 - 20:25 #4
rangerbs < Ja, det er nok klogt at ligge en bid vej fra Boomtown :)

dna < XplayN´s cafe har da ingen atmosfære eller miljø.

theprofessor < location er et must, ingen tvivl om det...
                jeg går efter et sted hvor der enten ikke er en I-cafe
                eller tæt ved mindst 2 skoler.

                jeg vil ikke udkonkurrere andre, hellere samarbejde,
                eventuelt med en fiberforbindelse til nærmeste cafe
Avatar billede lasbas Nybegynder
10. september 2003 - 20:28 #5
jeg satser mest på en fed atmosfære/miljø
såsom fede stole/hørebøffer og pauserum med projektor og ps2 og lign.
Avatar billede locturian Nybegynder
10. september 2003 - 22:36 #6
Godt råd: Hvis du skal bixe en netcafe sammen, så har jeg disse bemærkninger..

: Find din målgruppe - Hvem vil du primært servicere? Dette har bla. indflydelse på de maskiner du skal investere i

: En netcafe bygget op om konceptet; 'Vi har en masse hurtige computere' holder ikke - Det har de alle sammen. Find på noget der gør dig unik, og virkelig kan trække kunder til - Ikke blot for at game....

: Prisen for en time på en netcafe afspejler mange gange kvaliteten. Læg dig i midten af prisscala'en, ca. 20-25 i timen. Jeg referere til ovenstående punkt.

: ADSL er efterhånden meget udbredt, så du kan ikke længere slå plat på 'Lave pingtider i spil / hurtig browsing på nettet' - Igen, referere jeg til at du skal finde din egen 'niche'...

Det var alt hvad jeg lige kunne komme på :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2003 - 09:49 #7
ang. startkapital ved de bedre på www.startfirma.dk.

ideer.
mulighed for "maraton" altså lave en form for arragement som varer måske en hel nat, eller lign.

mange forskellige spil.

mulighed for lidt slik/drikkelse

find et sted hvor du ligger tæt på et pizzaria, min erfaring er at folk finder den netcafe hvor man kan smide i nærheden.
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
11. september 2003 - 15:29 #8
Hvad med en mobil-café. Der findes sikkert flere firmaer, sportsklubber, foreninger og lign. der godt kunne finde på at leje et system for en aften med X antal computere så de kunne side i deres egne lokaler og myrde hinanden.

Det kræver selvfølgelig at ydstyret er mobilt, men du efterlyste idé-er :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. september 2003 - 16:37 #9
hvis du vil ha flere ideer løbende er du velkommen til at kontakte mig på martin@pezzo.dk vil gerne bidrage med mange gode ideer... og tak for point