Avatar billede vanni Nybegynder
10. september 2003 - 13:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PIX501 VPN hvilke porte

Hej

Jeg har et fungerende netvaerk med firewall.

Nu skal jeg have 2 hjemmearbejdspladser via en PIX 501. Jeg ved at PIX501 har firevall indbygget, men jeg har stor tillid til den gamle firewall og vil have den til at blive.

Spoergsmaal: Hvilke porte skal jeg aabne for i den game firewall for at PIX501, kan have VPN IP SEC3 klienter med drevmapping og Outlook?

Mvh. Vanni
Avatar billede langbein Nybegynder
11. september 2003 - 19:11 #1
Har ikke spesielt greie på pix 501, men prinsippene må vel bli noenlunde de samme som for andre installasjoner. I forhold til denne figuren, hvor befinner pix 501 seg ? Hva slags type firewall er den gamle firewall og hvor befinner den seg ?
http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/iosw/prodlit/stlvp_cg.htm
Ellers litt generelt:
http://www.cisco.com/warp/public/732/Tech/security/ipsec/
Avatar billede vanni Nybegynder
11. september 2003 - 21:57 #2
Den gamle firewall sat op som bridge. www.elronsoftware.com

router - firewall - server + klienter (router er default gateway)

tænkte jeg kunne:

router - pix - firewall - server + klienter (pix som default gateway)
Avatar billede vanni Nybegynder
22. september 2003 - 17:53 #3
.