Avatar billede schjoett Nybegynder
09. september 2003 - 00:13 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

An error occurred while setup was updating partition information

Når jeg Booter min Server 2000 for jeg følgende fejlmeddelse:
An error occurred while setup was updating partition information.

Jeg har brugt Fdisk og formateret ved hjælp af win98 disk men kan ikke komme videre hjælp!!
Avatar billede dittlau Nybegynder
09. september 2003 - 00:15 #1
Hvad er det for en disk? De fleste producenter har et lille værktøj du kan køre på disken, som regel OK, hvis data må slettes.

/dittlau
Avatar billede schjoett Nybegynder
09. september 2003 - 00:18 #2
Hej Dittlau!

Det er en Maxtor 60GB 72000 RPM
Avatar billede dittlau Nybegynder
09. september 2003 - 00:20 #3
Kig her for at finde det program du skal bruge. Disken skal kunne findes i BIOS før det kan bruges.
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/index.htm

/dittlau
Avatar billede dittlau Nybegynder
09. september 2003 - 00:22 #4
Bare lige for god ordens skyld. Hvis der ligger data der ikke må mistes, så lav et spejl (evt. med Norton Ghost) inden du kommer for godt i gang med at reparere disken....
Avatar billede schjoett Nybegynder
09. september 2003 - 00:26 #5
Disken er tom i forvejen! Det er under den nye installation af win 2000 Server jeg får fejlmeddelelsen. Prøver lige Powermax... Et øjeblik!
Avatar billede schjoett Nybegynder
09. september 2003 - 00:47 #6
Det arbejder stadig! Tror du det kan være en virus i noget Boot?
Avatar billede dittlau Nybegynder
09. september 2003 - 00:56 #7
Det er en mulig, men jeg tror nu bare det er en fejl i partitionen. Har selv lige været ude for noget lignende, hvor det hjalp at slette disken totalt i det program, som IBM laver til deres diske. Jeg prøvede ligeledes med Fdisk osv, uden held.
Det tager bare lidt tid, da den som regel laver sector formatering.

Jeg hopper i seng, skriv bare hvis der er noget, så kigger jeg på det imorgen ved 9-tiden.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2003 - 07:52 #8
Brug fdisk og slet alle partitioner på disken.
Kør yderligere kommandoen
fdisk /mbr

Start nu installationen, og setup vil nu selv tilbyde at partitionere og formatere disken. Det plejer at gå noget bedre når installationen selv får lov til at styre det hele.
Avatar billede dittlau Nybegynder
09. september 2003 - 09:06 #9
Har du fået løst problemet??

/dittlau
Avatar billede schjoett Nybegynder
09. september 2003 - 10:29 #10
/dittlau :  Powermax laver Ok passed på alle punkter så det skulle være i orden men alligevel ikke! Windows 2000 Server installationen viser stadig fejl på partition!
Avatar billede dittlau Nybegynder
09. september 2003 - 13:16 #11
Har du prøvet at lave en formatering i powermax?, eller det kan man måske ikke?
Avatar billede schjoett Nybegynder
09. september 2003 - 13:20 #12
Jeg har snart formateret 4 gange tror jeg! For derefter ved installation en melding: c: is corrupted and cannot be repaired. To quit setup, press F3
Avatar billede serverservice Praktikant
09. september 2003 - 13:36 #13
Du bør formattere dit c drev under installation - det skulle virke. Derefter installere. Hvis du kører med scsi diske skal du huske at indlæse scsi driveren under install. ved at vælge F6 og så have dem på diskette.
Avatar billede schjoett Nybegynder
09. september 2003 - 13:39 #14
dannyboyd/ Jeg formatere c:\ drevet men får stadig overstående fejlmelding! Kan godt lægge I386 biblioteket på harddisken men ikke installere for under installationen kommer meldingen . C: is corrupted and cannot be repaired ???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2003 - 13:49 #15
Så du min kommentar tidligere ?

Brug en windows 98 boot disk.
Kør fdisk og slet alle partitioner på disken
kør derefter kommandoen
fdisk /mbr

Tag din bootdisk ud, genstart og xp selv styre både partitioneringen og formateringen under installationen.

(du skriver kun at xp formaterer, ikke at den også partitionerer)
Avatar billede schjoett Nybegynder
09. september 2003 - 13:51 #16
Tony: Det er Windows 2000 Server. Jeg har prøvet dit forslag uden succes
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2003 - 14:01 #17
Ok.
Er det korrekt at det kun er når du installerer du har fået disse fejl ?

Hvis det er, så prøv at checke din cdrom for ridser (rens den), og evt prøv en anden ram klods i maskinen.

De 2 ting kan give de mærkeligste fejlmedelelser.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2003 - 14:03 #18
Hvis du har virus protection i bios, skal denne være slået fra mens du installerer.
Avatar billede schjoett Nybegynder
09. september 2003 - 14:22 #19
Ok prøver lige 1
Avatar billede schjoett Nybegynder
09. september 2003 - 14:24 #20
Ja det er kun ved installation af windows 2000 Server de Harddiske - partitionsfejl fremkommer
Avatar billede schjoett Nybegynder
09. september 2003 - 15:33 #21
/Tonny: Jeg har lige prøvet igen. Windows 2000 Formaterer 100% og lige derefter fremkommer meddelelsen: Setup as unable to format the partition. The disk may be damaged
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2003 - 16:09 #22
Ok, prøv evt at oprette en lille 10 Gb partition og prøv igen.
Hjælper dette ikke så prøv at sætte en jumper på harddisken, der hvor der står noget med 37GB clip og prøv igen.
Hvis heller ikke dette hjælper, så prøv at downloade maxblast3, som kan en hel masse med maxtor diske. Lav din partition, og formater med den. Prøv så igen at installere.
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm

Hvis intet af ovenstående virker kunne det efterhånden godt lyde som et hardware problem, og jeg synes du skal prøve disken i en anden maskine for at se om den har lige så store problemer der.