Avatar billede taketwo Nybegynder
04. september 2003 - 21:23 Der er 1 kommentar

Offline login på domæne

Hej.
Jeg er udsat for noget meget sært.
Jeg "prøver" at styre et mellemstort domæne, med 1 adv server win2k med nogle win2k pro computere tilsluttet.
Mange af mine clienter bruger offline filer, så synkronisering er en vigtig del, samt deres mail er tilknyttet deres domæne brugerprofil. Så i kan nok se at det er vigtigt at de kan logge sig på domænet offline, så deres mail er tilgængelig samt netværksstrukturen med deres offline filer.
Mit problem er så, at pludselig siger den at der ikke kan logges ind da domænet ikke er tilgængelig...emmm nej...det er jeg sgu godt klar over, men den skal jo stadig logge ind, så man kan bruge brugerprofilen. Hvad det mest sære så er, er at en af mine brugere, hvor vi ikke kunne få det til at fungere offline på kontoret pludselig ringer fra toget, og siger at det pludselig fungere...at han altså godt kan logge ind "offline på domænet".
Nogen der har nogen anelse om hvad der pludselig foregår i mit lille domæne???....jeg er ihvertfald så småt ved at give op...
Håber i kan hjælpe mig asap, før alt mit hår falder af :-))
Avatar billede bjavle Nybegynder
14. september 2003 - 19:13 #1
tror du ikke bare han har logget ind på en local bruger og ikke en på domænet?