Avatar billede Slettet bruger
30. august 2003 - 22:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Distributere Database

Hej,

Jeg har lavet et lille Java program som jeg har fået den sjove ide at jeg vil prøve at forære væk på nettet, men p.t. kører den på MySql og selvom det er ret nemt at installere så vil jeg gerne lave installation så nemt som muligt, og dertil har jeg tænkt mig at bruge et af de utal af instllation-programmer der findes, men dertil er MySql ikke det bedste valg. Det som jeg er ude efter er en database hvor man bare kan smide nogen filer og evt. noget andet simpelt og så kører det.
Jeg aner overhovedet ikke om der findes sådan noget eller hva'

Men siden jeg har tænkt mig at forære det væk så skal det være en DB som er freeware/opensource
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2003 - 19:09 #1
Siden du bruger Java så er hsql en oplagt mulighed, fordi den ikke
engang kører en separat database process men embeddes i din kode.

Og ja - den er gratis.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2003 - 19:09 #2
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2003 - 19:36 #3
Takker mange gange Arne, jeg har kigget på sourceforge men kunne ikke rigtigt finde noget jeg kunne bruge, men det ser ud til at du kunne! :-)
Har du nogen erfaring med den ??
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2003 - 19:40 #4
Jeg vidste at den var der fordi jeg kender nogle produkter der bruger HSQL.

Bl.a. JBoss open source J2EE app-server.