Avatar billede salmanr Nybegynder
29. august 2003 - 00:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gode råd søges

Jeg har arbejdet i en længer periode på opstart af internetcafe.
Følgende er opnået: Finansering, lokaler osv.
Har et godt crew til sparring af opsættelse osv.
Mangler dog råd om:

1. Hvad har brugere af cafeer brug for? Bare smid forslag ind, uanset hvor mærkelige de måtte synes at være.

2. Jeg shopper efter hardware, har du et råd til at undgå at købe katten i sækken.

3. Programløsninger, Spilløsninger. Her tænkes på regler, priser, popularitet osv.
Avatar billede grunken Nybegynder
29. august 2003 - 01:21 #1
1. masser af Cola, mulighed for lidt mad (hotdogs/toasts), kanon goe stole, og goe lyttebøffer

Ugentlige events såsom "marathon CS/quake" der varer hele weekenden og koster et par hundrede. og man kan vinde et spil, det trækker sikkert kunder til!

2. alt efter hvad er det første du skal gøre er at sørge for at få et samlet tilbud på hele dynen, du kan højst sandsynligt opnå en go rabat....et forslag her fra må lyde at du IKKE skal købe "state of the art" i 15.000 kroners klassen da maskinens levetid ikke er særlig lang!, jeg vil sige at til en netcafé skal du holde dig omkr. 6-8000 pr styk!, så de kan tjene sig hjem relativt hurtigt!

Et sikkert hit er at sørge for at bundkortet er af en up2date standard, og fra et firma man ved der er goe til at sørge for opdateringer - nævner lige : Abit, Asus, MSI, det giver nem mulighed for hardwareopgraderinger et par år frem i tiden ;)

og selvfølgelig GOE skærme

find en it-kyndig og køb hardwaren direkte hos importøren!

3. Xp/win2k på hele dynen, og en udviklet frontend der kun giver "kunden" de nødvendige valgmuligheder

Xp/win2k er sikkert osse at finde til favorabel pris ved køb af mange licenser

vil ikke gøre mig klog på spil, men man skal vel bare følge standarden!
strategi, shooters og et par rollespil!
Avatar billede salmanr Nybegynder
29. august 2003 - 04:32 #2
Tak for svaret, men jeg søger måske mere direkte tilbud fra sælger af produkterne. software og hardware. Men tak for indlægget
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. august 2003 - 08:37 #3
Grunkens råd lyder gode og fornuftige, jeg tror også det er vigtigt at arbejde med miljøet i selve cafén, det skal være et sted de ynge har lyst at "hænge ud" som det vist hedder på nydansk. Hvis du koncentrere dig kun om selve teknik delen vil du have svært ved at opnå sekundære indtægter og det er min fornemmelse at disse indtægter kan blive store hvis du gør det ordentligt og bruger din fantasi. Som sekundære indtægter kunne jeg f.eks. forestille mig mere at de ting grunken er inde på, cola, slik, is, mad, t-shirts,events (specialparties, fødselsdage, temadage, osv).

Det er kun din fantasi der tæller, men husk at de fleste i dag faktisk har både pc og hurtige forbindelser der hjemme, du skal skabe et miljø, så det bliver sjovere at sidde hos dig end der hjemme
Avatar billede mfalck Praktikant
29. august 2003 - 09:23 #4
måske vil det også være en god ide at sørge for at have eksta udstyr ala joysticks, headsets, evt rat til bilspil, som folk ikke nødvendigvis har derhjemme og som de gerne vil prøve når de er ude og spille.

på hardwaresiden skal du nok sørge for at have en gigabit forbindelse som backbone, og måske ud til alle maskiner. Det er vist noget som virkelig kan hidse folk op hvis spillene hakker i det.
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. august 2003 - 09:45 #5
Hej Salmanr, hvis du smider en mail på martin@pezzo.dk vil jeg gerne give dig et par tilbud :)
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2003 - 12:06 #6
Jeg går ud fra at du gerne vil have at de maskiner d skal have på caféen er fremtidsikret, så der ikke behøves at blive opgraderet lige her og nu.
Hvis de skla spilles Half-Life 2 som forhåbentligt snart kommer :), så har der været en del debat omkring grafikkort og drivere, hvad der kommer til at virke bedst ogher siges at ATi er det bedste bud.

Jeg kan godt give dig et godt tilbud på nogen monster maskiner, der vil kunne bruges i et godt stykke tid ud i fremtiden og de er kalrt tilfredsstillende på alle områder. De er samtidig helle ikke for dyre.

Skriv til OSJ@device.dk og lad os finde ud af hvor mange du ska bruge så du kan få en rigtig god pris.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2003 - 12:06 #7
det sku have været et svar
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
30. august 2003 - 19:26 #8
Hej.
Jeg vil da også lige være med i licitationen - Har en computerforretning og er da altid klar på at give et ekstra godt tilbud når det drejer sig om flere maskiner.
Tjek evt. www.interlace.dk
Eller send mig en mail på: uha@interlace.dk

-Så finder vi ud af et eller andet godt.

VH UA
Avatar billede usc Nybegynder
02. september 2003 - 13:37 #9
Sørg for at brugerne har nem adgang til USB, for mange har egne mus, pads og joystiks med hjemmefra, og det er heltklart et plus når man som bruger ikke behøver at kravle under/over borde for at tilslutte sine ting

Lav natarengementer med morgenmad!!