Avatar billede tnpihl Nybegynder
28. august 2003 - 15:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Henvisning til celle i Excel-dokument

Jeg har skrevet en arbejdsmanual i Microsoft Word. Nedest på siden ønsker jeg at henvise til et bestemt sted i et Excel-dokument (fx A15). Således når man trykker på linket fra Word stiller markøren sig på den celle i det nu åbnede Excel-dokument jeg har linket til.

Er det muligt?
Avatar billede stewen Praktikant
28. august 2003 - 15:48 #1
Dette virker som et spørgsmål i Word!

Men det kan du ikke klare uden VBA! Du lave et hyperlink til en excelmappe, men jeg tror bestem ikke at du kan lave det til en celle
Avatar billede aheiss Praktikant
28. august 2003 - 16:35 #2
Og dog. Du kan kopiere den ene celle til word, vælg indsæt specielt, vælg excel dokument. Nu kan læseren dobbeltklikke på cellen (som du jo kan udfylde med et sigene navn) og excel dokumentet åbnes.
Avatar billede aheiss Praktikant
28. august 2003 - 16:59 #3
Kræver selvfølelig at læseren har samme stistruktur!

Ellers kan du lægge dit regneark på en nettet og referere dertil. Arket åbnes som det er gemt så flere links kræver flere filer.
Avatar billede north Nybegynder
05. september 2003 - 03:10 #4
Opret excel fil, stå i A15, gem som "dit valg".xls.
Åbn word, indsæt/hyperlink, F. eks.D:\Dokument\"dit valg".xls.
Avatar billede north Nybegynder
23. august 2004 - 18:08 #5
Hej tnpihl
Kunne du bruge mit svar, så kunne jeg da godt tænke mig lidt point.
Avatar billede tnpihl Nybegynder
23. august 2004 - 19:06 #6
Nu er det godt nok noget tid side, så jeg kan ikke helt huske om det var løsningen på mit problem dengang. Men siden du nu har lavet et svar så får du pointene. :)