Avatar billede hnteknik Novice
27. august 2003 - 20:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Panik .net 1.1 på XP - nu forstår den ikke ASP mere !

Nu er gode dyr virkelig rådne.

Er ikke gået over til det .NET pjat endnu, men fik alligevel trykket på unattendet installation af .net framework 1.1 over nettet. No problem.

Nu skulle jeg lige ind og haste rette noget ASP, men nu hænger localhost bare på ASP ( men ikke HTML).

Hjælp er ASP afinstalleret eller hyr.
Gisp og hjælp. Går ud fra i .NET nørder har et godt svar.

Henrik
Avatar billede hnteknik Novice
27. august 2003 - 20:36 #1
den forstår selvfølgelig .aspx

Kan man ikke have begge dele kørende på samme server (ASP / ASP.NET) ???
Avatar billede hnteknik Novice
27. august 2003 - 20:39 #2
Og lad nu bare være med at sige, at jeg blot skal ændre asp til aspx.
Det går ikke nu, jeg har sikkert været en gris med med mine erklæringer.
Avatar billede lauge Nybegynder
27. august 2003 - 20:39 #3
jo det skal virke sammen!
Hvis det er gået helt i ged, så afinstaler frameworket og instaler det igen.
Avatar billede hnteknik Novice
27. august 2003 - 20:41 #4
frameworket ser ud tila t køre rigtigt, men hvor fanden er ASP en

kan den ikke geninstalleres ???
Avatar billede guidmaster Nybegynder
27. august 2003 - 20:41 #5
Læs evt. http://weblogs.dotnetforum.dk/guidmaster/posts/184.aspx som forklare det du har oplevet....
Avatar billede hnteknik Novice
27. august 2003 - 20:50 #6
>> guidmaster
tak for tippet. Det er dog ikke helt samme problem i.e.
'It also *does not* impact machines running Windows XP with ASP.NET v1.1 installed' - hvad jeg lige netop gør. Men jeg har alle de seneste safety patches.

Jeg har ASP.NET kørende nu, men har tilsyneladende ike den gamle applikation kørende ( rigtig) mere. - Den hænger bare.
Avatar billede hnteknik Novice
27. august 2003 - 21:33 #7
Nu er der rigtrig ged i den.
Afinstallerede framEworket. hang i slutfasen. reboot men ingen ASP.
Forsøgte at reparere IIS 5.1 ( der er ingen speciel asp 'KOMPONENT').
kam man se nogen steder om ASP applikationen kører eller er tilstede ??
Kan man downloade ASP.EXE i 'IIS 5.1' udgaven for at starte forfra ???
Avatar billede burningice Nybegynder
28. august 2003 - 02:38 #8
hnteknik>> asinstaller .Net og IIS... installer .Net og derefter IIS
Avatar billede hnteknik Novice
28. august 2003 - 10:06 #9
Ja der er jo ikke andet at gøre, hvis ingen andre har en ide.
Jeg kan vel ikke være den eneste, der er røget ind i denne misære ??
Avatar billede lauge Nybegynder
28. august 2003 - 10:10 #10
jeg havde også nogle små problemer, men det var med BETA 2 versionen. Men det krævede så også at jeg formateret hele min maskine og lagde version 1 på da det udkom. Men dengang fuckede også .NET delen.

Det er sur røv, men du har nok ikke anden udvej end at installere forfra. Hvis du ikke har så meget på maskinen, så ville jeg måske vælge at formatere HDen og smide alt ind igen. Men så går resten af dagen jo også med det :-)
Avatar billede hnteknik Novice
28. august 2003 - 10:54 #11
Ja kun 40 gigs. Men der er vel ikke andet for end at smøje ærmerne op.
Jeg var en af de første, der troede å reklamerne om at ASP1 kunne køre blot på en PWS. Det kunne den vist nok også, blot kun på et US OS. Det brugte vi meget tid på dengang.

Brændt barn skyer ilden når onkel M$ sender demoer ud. Derfor er jeg ikke kommet igang med .NET endnu. Skulle lige vente på, at det virkede.
Avatar billede bigbenoy Nybegynder
29. august 2003 - 10:05 #12
Find aspnet_regiis.exe, og kør den...
Avatar billede hnteknik Novice
29. august 2003 - 15:33 #13
>>bigbenoy

interessant værktøj
Jeg læste lige lidt om det her:http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cptools/html/cpgrfaspnetiisregistrationtoolaspnet_regiisexe.asp

og her
http://searchvb.techtarget.com/vsnetTip/1,293823,sid8_gci914620_tax293033,00.html
Jeg kan ikke lige se at mit problem er nævnt, jeg må hjem og prøve mig frem.
Avatar billede hnteknik Novice
29. august 2003 - 16:00 #14
>>bigbenoy

Du samme mig i gang med noget specifik søgning hvor jeg løb ind i dette:

HOW TO: Migrate an ASP Web Application to ASP.NET While Retaining Existing File Name Extensions
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;815172

Der har vi måske løsningen, som ingen andre kom op med.
Du får points.