Avatar billede un-ultra Nybegynder
27. august 2003 - 13:33 Der er 2 kommentarer

Grafiker søger freelance job

Håber der er nogen derude der kan bruge sådan en som mig.
Jeg har de sidste 2 år boet og arbejdet i Nordjylland, men det er svært at finde et job indenfor computerspildesign heroppe. Derfor søger jeg nu et freelance job som webdesigner/grafiker (2d eller 3d) her på www.eksperten.dk

I København arbejdede jeg hos ITE ( Dem med ”Skærmtrolden Hugo” ) jeg lavede hovedsageligt textur til div. characters, 3D-modeller og miljøer til computerspil til PC, TV og Playstation. Jeg har arbejdet mest i Maya og 3D Studio Max, sidst med miljøet til PC og PS spillet ”Hugo Black Diamond Fever” men også med mindre kendte figurer som f.eks. Stinky & Stumper og Throut & Neck som er et stort hit på bl.a. Tysk TV.

Fra Danmarks designskole er jeg uddannet grafisk designer fra linien Visuel kommunikation, New Media, hvor jeg tog afgang indenfor spildesign med en Pilot på et 3D-adventuregame. Piloten fokuserer på introen til spillet, som er en kort 3D-animation (Softimage). Spillet/gameplayet er endvidere opbygget i teorien på papir. Introen er inkluderet her på CD-romen.

Før jeg blev ansat hos ITE var jeg hos CSC. Verdens 3. Største IT-firma, Måske kender du også CSC som sponsor for det danske cykelhold ved tour de france. Her var jeg ansat som grafiker, jeg stod for CSCs 2D-grafik såsom annoncer, brochurer, powerpoint-præsentationer etc. men jeg var hovedsageligt ansat til at give CSCs nye kunder et forslag til hvordan deres frontend web-design kunne se ud og give eksempler på mulige brugergrænseflader.

Mens jeg har boet i Nordjylland har jeg været ansat som grafiker hos SOL OG STRAND feriehusudlejning hvor jeg har været ”tolvholder” for SOL OG STRANDs grafiske del af markedsføringen, så som katalog produktion, annoncer, brochurer, direct e-mails/Newsletters med tracking til statistik osv. Samt bindeled mellem SOL OG STRAND og de forskellige samarbejdspartnere så som trykkerier etc.

Jeg er også uddannet reklametegner ('91) fra Kreativt Center A/S og har derfor et godt kendskab til div. programmer som f.eks.; Photoshop, Illustrator og QuarkXpress, herudover har jeg også erfaring fra messer samt et godt grafisk øje.

Industriel-design: De første 2 år af min uddannelse på DDS arbejdede jeg med produkt og møbeldesign. På dette område møder man altid den udfordring at lave et design, der udover at være æstetisk, også skal kunne kommunikere produktets funktion. Her skal brugerfladen være gennemtænkt, før man står med et kvalitetsprodukt. Dette er et princip jeg nu overfører til de fleste andre arbejdsområder.
d. 1-5 maj 2002 havde jeg en stol udstillet i Bella Centeret på messen Scandinavia Furniture Fair, der har været stor interesse for stolen som nu er i produktion og forhandles her i Danmark samt i Japan.
Jeg har boet i Chicago, USA, hvor jeg har arbejdet med møbeldesign og solgt møbler, her havde jeg daglig kontakt med kunder, og jeg betragter mine engelsk kundskaber som værende gode.

Multimedia: Hos ITE har jeg været vidt omkring hvad angår multimedia, dog har jeg nok mest erfaring fra Danmarks Designskole hvor der var undervisning i div. multimedia programmer f.eks. Director, (Lingo) og videoredigering i Adobe After Effects og Video 100. På audio siden har jeg lidt erfaring med SoundEdit og Goldwave. Jeg er hurtig til at lære nye programmer og i særdeleshed 3D- og grafikprogrammer som jeg jo har arbejdet mest med.

Animation: Som animator har jeg udover div. spil miljøer, produceret en kort 3D-animation (Softimage) til Thycho Brahe Planetarium, som viser opsendelsen af satellitten Ørsted og dens arbejdsopgaver. Denne animation blev bl.a. vist i Planetariets omnimax teater og på DR.

Internet/intranet: I foråret '98 var jeg hos Hewlett Packard, for at være med til at udvikle et design koncept til deres globale web-baserede undervisnings website, Viritual University. Websitet er i dag en realitet og bliver brugt på HP's globale intranet. Herudover har jeg som før omtalt lavet div. ”muck-up” web-sites for CSC. Jeg kan min HTML, men foretrækker at arbejde med visuelle editorer.

Programmering: Jeg har fulgt Niels Brocks kursus i grundlæggende programmering i C++ som er en del af datamatiker uddannelsen. Desværre faldt min afgangseksamen fra Danmarks Designskole og eksamenen fra Niels Brock sammen, derfor valgte jeg C++ eksamen fra, og har i dag ingen papirer på at jeg kan programmere, udover min 2. års opgave fra HF.

Indeholdt i ovenstående er også mine mål for fremtiden, nemlig at skabe kvalitet med et klart budskab, at indgå i et samarbejde med folk der lige som jeg er entusiastisk gamer og elsker at arbejde med grafik på en kreativ måde.

Ved at ansætte undertegnede får I en engageret og pligtopfyldende medarbejder der er god til at have mange bolde i luften på én gang, som brænder for faget og ser på sit arbejde som en fornøjelig udfordring.

Har ovenstående interesse er du naturligvis velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen

Ulla Gram Larsen
Strandvejen 43 A. Lønstrup
9800 Hjørring,
Tlf.: 96252020
kaleidogram@mail.tele.dk
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. august 2003 - 17:32 #1
Hejsa prøv også www.programmoer.dk

og lig en mail på martin@pezzo.dk så svarer jeg dig Mandag morgen
Avatar billede dakas Nybegynder
18. august 2008 - 16:56 #2
Hej
Vi søger en super spildesigner på freelance basis. Vi har lidt travlt og vil derfor gerne høre fra dig snarest. Kan du, vil du prøve kræfter med vores ide, så skriv hurtigt.

sm@profibermail.dk