Avatar billede arnepedersen Forsker
27. august 2003 - 10:25 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Når jeg søger på Google får jeg norske sider

Når jeg søger på nettet - og jeg søger kun på danske sider - dukker der ustandselig norske sider op. Jeg har sat søgemaskinen til, kun at søge på danske sider. Er der nogle som kan løse problemet?
Avatar billede ird Praktikant
27. august 2003 - 10:26 #1
Gør den også hos mig :-)
Avatar billede Chewie Novice
27. august 2003 - 10:28 #2
ikke her ... sikker på den er sat rigtigt her http://www.google.com/preferences?q=rem&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
27. august 2003 - 10:30 #3
det er google.com der ikke kan skelne mellem norsk og dansk...
Avatar billede vialli09 Praktikant
27. august 2003 - 10:30 #4
det gør det osse hos mig, men der er ikke noget at gøre ved det. Tror det er fordi sprogene ligner hinanden :)
Avatar billede ird Praktikant
27. august 2003 - 10:33 #5
Nope Chewie har ret!

Det du foreslog Chewie hjalp hos mig...Takker :-)
Avatar billede Chewie Novice
27. august 2003 - 10:35 #6
Så lidt :o)
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. august 2003 - 10:44 #7
Til chewie, og jer andre. min søgemaskine er netop sat op på denne måde.
Avatar billede ird Praktikant
27. august 2003 - 10:46 #8
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. august 2003 - 10:55 #9
Stadig sat til dansk.
Avatar billede chalde Seniormester
27. august 2003 - 11:02 #10
prøv at søge på "sider fra Danmark" istedet for sider på dansk. (har nemlig samme irriterende "problem", og min google er sat til dansk)
Men det løser nok ikke dit problem 100%
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. august 2003 - 11:10 #11
Hvor kan jeg sætte den til "sider fra Danmark"?
Avatar billede chalde Seniormester
27. august 2003 - 13:12 #12
der hvor du kan sætte hak (selve søgesiden)
Søg: () på nettet () sider på dansk (v) sider fra Danmark
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. august 2003 - 13:57 #13
På min Google er der kun de to første.
Avatar billede peter_e Nybegynder
29. august 2003 - 11:29 #14
Arne,

Det er lidt primitivt, men jeg loeser det paa en nem maade. Jeg inkludere ordet '.dk' naar jeg soeger. Saa finder den kun danske.

Ja ok, hvad saa med danske sites som hedder .com, .net eller noget helt tredie...
Avatar billede arnepedersen Forsker
01. september 2003 - 21:55 #15
Jeg har ikke fået hjælp der kan bruges. peter e har kommet med et fornuftigt forslag, men han har kun kommenteret. Altså ingen point
Avatar billede peter_e Nybegynder
02. september 2003 - 03:17 #16
Ok, smidt pointene her hvis du vil af med dem.

Peter
Avatar billede arnepedersen Forsker
17. september 2003 - 12:40 #17
Jeg har ikke fået hjælp der kan bruges. peter e har kommet med et fornuftigt forslag. Derfor point
Avatar billede henriksp Nybegynder
11. marts 2004 - 14:39 #18
skriv soegeord samt site:.dk, site:.com, site:.org , dette vil dog inkludere udenlandske sider (og Norske) der indeholder det samme soegeord