Avatar billede svylbowe Nybegynder
26. august 2003 - 09:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

POST metoden virker ikke på min apache-server

hej,
jeg har lige sat en apache server op og installeret php4. Det hele så ud til at virke fint nok, indtil det gik op for mig, at POST-metoden i forms ikke virker. Data'ene bliver ikke sendt. Jeg ved at script'et er iorden, da jeg har testet det på en anden server.

Det ligger her inklusiv kildekode: http://www.itu.dk/people/hessellund/draun/gcd.php

Jeg forestiller mig, at det må være noget med server-opsætningen eller php-konfigurationen. Er der nogen, der har en ide om, hvad det kan være?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2003 - 09:21 #1
Må vi se kildekoden?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
26. august 2003 - 09:23 #2
hvordan forsøger du at hente data fra formen?
Avatar billede angelod Novice
26. august 2003 - 09:23 #3
Hvad er problemet? O.o
Avatar billede jensgram Nybegynder
26. august 2003 - 09:26 #4
Problemet er nok, at du ikke henter POST-data via $_POST - array'et!
Avatar billede detox Nybegynder
26. august 2003 - 09:40 #5
Jeg synes den virker fint.
Avatar billede svylbowe Nybegynder
26. august 2003 - 11:14 #6
lille kommentar.
Det link, der ligger i mit oprindelige indlæg, peger på den anden server. Den server, hvor jeg ikke ka få det til at virke, ligger på min egen computer og er kun til udviklingsformål. Ikke desto mindre er det stadig irriterende at script'et ikke virker.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2003 - 11:31 #7
I PHP4 er der 4 nye ting du skal tænke på når du refererer til variabler:

POST variabler hentes med $_POST['varnavn']
GET variabler hentes med $_GET['varnavn']
COOKIE variabler hentes med $_COOKIE['varnavn']
disse 3 kan desuden hentes med $_REQUEST['varnavn']

Er det noget du er klar over? Ellers er det nok her problemet ligger.
Avatar billede svylbowe Nybegynder
26. august 2003 - 11:46 #8
Det virkede!!!

if ($_POST['nra'] && $_POST['nrb']){
        echo "Den største fælles divisor for ";
        print $_POST['nra'];
        echo " og ";
        print $_POST['nrb'];
        echo " er ";
        echo gcd($_POST['nra'], $_POST['nrb']);
        echo "<BR><p align=center>kildekode</p><br>";
        show_source("gcd.php");
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2003 - 11:53 #9
:)
Avatar billede svylbowe Nybegynder
26. august 2003 - 11:57 #10
hvordan belønner jeg folk med point?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2003 - 12:09 #11
Dem der har svaret rigtigt bør lægge et svar, ellers kan du ikke uddele point :)

Jeg skal ingen have. Er stået af pointræset ;)
Avatar billede jensgram Nybegynder
26. august 2003 - 12:44 #12
Jeg smider et svar i tilfælde af, at du kunne bruge min kommentar til noget.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2003 - 12:47 #13
Forskellen mellem de 2 PHP opsætninger er altså med andre ord at register_globals er OFF på din egen maskine (default), og ON på ITU's.

Værdierne af disse og andre indstillinger, kan du se i din php.ini eller ved at lave et script, der indeholder <? phpinfo(); ?>

Lad register_globals være OFF på din egen maskine.

Læs http://dk.php.net/manual/en/language.variables.predefined.php