Avatar billede clue Nybegynder
23. august 2003 - 19:41 Der er 9 kommentarer

Norton: Hvad gør filen VIRSCANT.DAT ?

I Symantec/Norton virus definitioner findes bl.a. denne fil. Hvad bruges den til ?
Avatar billede martinhh Nybegynder
23. august 2003 - 19:46 #1
Det er en datafil, som indeholder oplysninger om on-demand-scanneren som betyder den scanner du scanner med når du scanner computeren igennem...
Avatar billede clue Nybegynder
23. august 2003 - 19:56 #2
Kommer den med ind i incoming fra LiveUpdate filpakken eller genereres den af norton programmet lokalt på maskinen ?
Avatar billede martinhh Nybegynder
23. august 2003 - 20:12 #3
Umiddelbart ser det ud til at den genereres lokalt, men er ikke sikker...
Avatar billede clue Nybegynder
23. august 2003 - 20:26 #4
For mig at se, så kommer den med i LiveUpdate pakken, men ikke i IntelligentUpdater. Øhh?
Avatar billede martinhh Nybegynder
23. august 2003 - 20:33 #5
clue, hvis du godt vidste det... Hvorfor spurgte du så?
Avatar billede clue Nybegynder
23. august 2003 - 22:06 #6
Jamen det ved jeg skam heller ikke - derfor jeg spørger i håb om at få nogle kvalificerede svar...
Avatar billede halifax Nybegynder
23. august 2003 - 23:50 #7
Det er den fil som indeholder oplysninger (data) til at identificere eventuelle vira på din pc, når der køres en scan. Den opdateres med nye data om vira, hver gang der udføres LiveUpdate, så pc'en er opdateret med oplysninger om de nyeste vira.
Avatar billede martinhh Nybegynder
23. august 2003 - 23:53 #8
Ja, det var det jeg mente med on-demand scanner...
Avatar billede clue Nybegynder
24. august 2003 - 11:34 #9
OK Halifax, tak for dit svar, jeg kunne godt tænke mig, at finde en nærmere beskrivelse af hvordan norton a-v virker - en slags white paper..., men det er nok ikke muligt?