Avatar billede nete Nybegynder
23. august 2003 - 15:24 Der er 13 kommentarer

mail der gensender sig selv

Min venindes mail gensender sig delv, de seneste tre der er sendt.
De kan ikke slettes, og når programmet åbnes/lukkes bliver de sendt.

styringssystem er xp
hvad er der galt????????
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. august 2003 - 15:25 #1
lyder som virus...
Avatar billede nete Nybegynder
23. august 2003 - 15:27 #2
ja, osse her, men pc´eren er scannet med Norton
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. august 2003 - 15:28 #3
og norton er opdateret?
Avatar billede nete Nybegynder
23. august 2003 - 15:29 #4
jepper, engang ugentlig kører live update
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. august 2003 - 15:30 #5
for tiden er det nødvendigt at opdatere dagligt, med alle de vira der farer verden rundt for tiden...
Avatar billede nete Nybegynder
23. august 2003 - 15:32 #6
ja, selvfølgelig, men hvordan finder vi ud af hvad der er galt
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. august 2003 - 15:33 #7
Avatar billede cdc Novice
23. august 2003 - 15:35 #8
kig ind på www.spywarefri.dk, de har en del oplysninger og programmer du kan teste din maskine med
Avatar billede nete Nybegynder
23. august 2003 - 15:47 #9
nu prøver vi lige at scanne online med panda, men der har ikke vist sig noget i emailen
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. august 2003 - 23:22 #10
Når i har scannet med panda for at se om der er virus syntes jeg i skal scanne for spyware. Spyware er ved at være et meget størrer problem end virus efterhånden. Din veninde kan scanne for spyware her: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm Klik på X-Cleaner for at scanne online for spyware. Derefter syntes jeg hun skal installere Spybot for at få evt. rester med. Blive ikke overrasket hvis der er mange rester. Det prg. kan i også finde på spywarefri: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hjemmeside Opdater programmet når det er hentet hjem og installeret, kør det og fjern alt det utøj som det finder.
Avatar billede nete Nybegynder
24. august 2003 - 09:14 #11
hvordan med hackerangreb???? hun bruger outlook express.
- og hvad er muligheden for at lukke et sådant angreb, hvordan finder hun ud af det?

vi har på alle mulige måder prøvet at slette mailsene, men uden resultat.
og hvad med os der har modtaget hendes mails???
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. august 2003 - 09:53 #12
I kan sikre jeg i Outlook Express ved ikke at modtage mails med vedhæftede filer. Gå i funktioner - indstillinger - fanebladet sikkerhed. Sæt en vinge i at i ikke vil tillade mails med vedhæftede filer.

I skulle også kunne delete mails.
Gå i menuen Vis
Layout
Fjern vingen ud for vis indholdsrude.
Nu skal i altid dobbeltklikke på en mail for at åbne den.
Marker den mail som skal fjernes, klik på Slet eller tryk på delete.

Rigtig mange bliver i disse dage bombarderet med disse virus mails og hvis man ikke åbner dem får man heller ikke disse virus. Kan I stadig ikke slette dem på denne måde kan i gøre noget andet.

Gå i start - søg - skriv: *.dbx
Nu kommer der flere "mapper" frem en af dem hedder indbakke, slet den ved at markere den og tryk på delete, men så ryger alle de mails som ligger i indbakken, så hvis der er nogen I vil beholde skal i først gemme de mails som ikke skal væk.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. august 2003 - 10:06 #13
Glemte dit sidste spørgsmål med hensyn til hvad jer der har modtaget mails fra hende skal gøre. Har hun fået denne Sobig F virus, og har i modtaget og åbnet mails fra hende, ja så har i også fået denne virus og skal have den fjernet. Prøv lige at kigge her, der ligger et let lille redskab til at tjekke sin computer for denne virus, det tager kun få sek. og den kan også slette denne virus hvis i har fået den : http://www.spywarefri.dk/virus.htm#Sobig.F Klik på linket 112 så kan dette lille prg. downloades.
I må ikke åbne mails fra hende før hun er helt clean igen. Skriv hvis du får problemer så skal jeg prøve at guide jer videre.