Avatar billede willi Nybegynder
22. august 2003 - 10:59 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Beskyttelse af rettigheder

Sikkert som flere andre, har jeg ideen til århundrets sofware. Det er voldsomt stort men naturligvis ikke mindre genialt af den grund.
Men udenfor står gribbene og vil kaste sig over det hvis ikke jeg passer på (ser jeg for mig).
Derfor. Hvordan beskytter man sin idé?
Eller kan den beskyttes.
Nogle der har erfaringer med det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. august 2003 - 11:22 #1
Ideer er svære at beskytte og det koster vist en del at nå dertil, men det kan lade sig gøre. Min anbefaling er at du istedet går i gang med at realisere ideen, så du har et produkt der kan brandes og beskyttes, det er noget lettere. Det er vist også lettere at opnå beskyttelse når man har noget konkret at vise en en vagt formuleret ide.

Du bør måske spørge på www.i-know.dk da der har også er jurister og andre selvstændige med erfaringer inde for området
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. august 2003 - 12:43 #2
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
22. august 2003 - 13:04 #3
Eller lav en lille konceptbeskrivelse og henvend dig til dit lokale Erhvervsråd. Få dem til at underskrive på en udgave.

På den måde kan du dokumentere, at du (på det givne tidspunkt) er indehaver af ophavsretten.
Avatar billede ALS Praktikant
22. august 2003 - 14:47 #4
bufferzone >> Mon ikke du mener Iknow´s søster site www.startfirma.dk i stedet :o)
Avatar billede willi Nybegynder
22. august 2003 - 19:48 #5
Tak for hjælpen. Håber det er ok at dele point.
Synd hoejrup ikke sendte et svar. Nu går han så glip af guldet.
Men det med patent eller rettighed til ideer er noget man bruger i USA og koster ikke under 500.000 at lave. Så er det så smart at det er svært at forsvare netop dette så man kan roligt afsætte et større løbende beløb til retssager (hvis det er en god idé).
Herhjemme er det også temmelig svært at beskytte software effektivt.
Men ganske interessant opgave  ;)