Avatar billede thissel Nybegynder
21. august 2003 - 12:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Returned mail i Outlook Express

Inden for de sidste 4-5 timer har jeg modtaget cirka 15 emails fra antivirusprogrammer og postprogrammer, som enten afviser mails afsendt fra min emailkonto pga. virus, eller fortæller mig at den pågældende emailadresse ikke længere findes. Alle adresserne er fuldstænding ukendte for mig og har på intet tidspunkt optrådt i min adressebog. Jeg har Norton Antivirus kørende og har desuden lavet flere virusscanninger uden resultat.
Kan problemet skyldes at de pågældende emails er afsendt fra en anden computer hvor min emailadresse har ligget i adressebogen og en virus derfor har indsat den som afsender?
Avatar billede anhansen Nybegynder
21. august 2003 - 12:54 #1
Hej...

Det er den nye Sobig orm. Den kan sende fra inficerede maskiner, og skriver din email på som afsender selv om det ikke er din maskine der er inficeret. Altså den kan både sende til, og bruge som afsender de email adresser den finder i adresssebogen.

Der er dit svar - Der er ikke så meget at gøre ved det end at håbe på andre får renset deres maskine.

Anders
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
21. august 2003 - 13:01 #2
Hent Stinger på nedenstående link, den skulle klare det.
http://vil.nai.com/vil/stinger/

http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=747 eller læs denne artikel om hvordan du fjerne w32.sobig-f.worm

www.virus112.com har du også mulighed for en online scanning.
http://www.virus112.com/index.php?page=online_virusscan

Det burde kunne løse dit problem...
Avatar billede anhansen Nybegynder
21. august 2003 - 13:24 #3
Han har ikke selv virusen... Så ergo kan han ikke rigtigt fjerne det.

Problemet er at andre inficerede maskiner sender mails ud i hans navn, med Sobig virusen, så derfor får han svar på at "han" har sendt virus ud, og mailen ikke er gået igennem.
Altså : Han skal ikke fjerne noget, da han ikke er inficeret.
Det er bare irriterende.
Se evt. http://debat.computerworld.dk/thread.asp?Mode=View&threadID=8143
eller : http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=WORM_SOBIG.F

Der er svaret... ;-)
Avatar billede thissel Nybegynder
21. august 2003 - 14:47 #4
det var det jeg tænkte....
Anhansen, kom med et svar, så skal du få dine point
Avatar billede anhansen Nybegynder
21. august 2003 - 15:41 #5
Ups... jeg er nu herinde.. Så er ikke helt inde i det.. Men her er et "svar" så..
Avatar billede thissel Nybegynder
21. august 2003 - 15:47 #6
I løbet af de tre timer dette spørgsmål har været åbent, har jeg forresten modtaget 20-30 flere "returned mail" - emails, så man må håbe der er en der snart får kurreret sin computer :)
Avatar billede anhansen Nybegynder
21. august 2003 - 16:12 #7
Jeg får dem stadig... Men det er på vej mod mere rolige tider tror jeg. Men jeg har fået utroligt mange de sidste par dage.. :-(