Avatar billede slumremand Nybegynder
20. august 2003 - 14:51 Der er 7 kommentarer

Ftp logind fra browser vindue

Kan man lave noget så man på en hjemmeside kan sætte 2 tekst boxe op, og så logge ind til en ftp ved hjælp af dette?

Helst så man kun har adgang til specifikke foldere :)
Avatar billede exp Juniormester
20. august 2003 - 15:04 #1
i IE virker ftp://brugernavn:adgangskode@domæne.dk

Men det giver adgang til hele ftp'en...
Avatar billede slumremand Nybegynder
20. august 2003 - 15:10 #2
ye, men det var egentlig for at lette adgangen lidt...

Kan nemlig ikke huske mit umulige brugernavn på min webside (hosted hos cybercity)...

Ville være nemmere hvis jeg kunne logge ind med en box, og under et andet navn, eller helt uden navn, og så bare med et password.
Avatar billede exp Juniormester
20. august 2003 - 15:16 #3
hvis det er fordi du vil have et link liggende på nettet kune du evt bare lægge det på en side du passwordbeskytter efter eget valg...!
Avatar billede donwang Nybegynder
20. august 2003 - 15:27 #4
Avatar billede nmh Nybegynder
20. august 2003 - 15:52 #5
Du kan lave et link af typen ftp://www.qqq.fk/kat17
Brugeren kan nu i fil-menuen vælge 'logpå som' og kan så indtaste brugernavn og adgangskode, hvis det er nødvendigt.
(Hvis alle har læserettigheder er det unødvendigt.)
Du kan styre filadgangen med ntfs-rettigheder.
IE hos brugeren skal selvfølgelig være sat op til at kunne håndtere FTP (sæt nogle check-mærker under advanced i internetindstillinger)
Avatar billede slumremand Nybegynder
21. august 2003 - 13:35 #6
ja lige præcis donwang...

Hvordan laver man sådan en?

;)
Avatar billede donwang Nybegynder
21. august 2003 - 18:18 #7
Jeg har lavet den i php...