Avatar billede spejd Nybegynder
20. august 2003 - 11:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Viser ikke TIF bill. i browser

Hej

Vi har på mit arbejde udviklet app. Som skal vise indholdet af nogle faktura.
Vi for tilsendt et link med et faktura nr. Og følger det.
Skærmen deler sig så i 2 halvdele, i højre side vises data ang. fakturaen fra en database det er ok.
Men i venstre halvdel skal der komme et billede af et ind-scannet faktura. TIF format.
Men browser vinduet er tomt.
Dette skete først efter opgradering til IE 6. sp1.
Nogen der har en ide hvad der går galt.

MVH
Spejd
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 11:41 #1
Prøv at hente de sidst nye drivere på windowsupdate
Avatar billede henriksr Nybegynder
20. august 2003 - 11:43 #2
Aner ikke hvorfor.. men ved at Jpg er mere kompatibelt med alt..

Vi har faktisk lige lavet det samme system bare via mails.

Faktisk kan du bare rename .tif til .jpg, vi har dog valgt at køre alle vores tif forbi en windows version af ImageMagicks fra Linux. Works like a charm :)

den nemme løsning er dog at lave en bat fil der renamer alle filer .. rename *.tif *.jpg
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
20. august 2003 - 11:48 #3
Et rename er vist ikke helt nok, det kræver også en konvertering af indholdet af filen :-)

For øvrigt er det helt korrekt at din browser ikke kan vise tiff billeder. Jævnfør de standarder Microsoft ellers er kendte for at skide højt og flot på er det eneste der kræves af en browser jfif(*.jpg) og gif formaterne.
Avatar billede henriksr Nybegynder
20. august 2003 - 11:53 #4
et raname fra .tif til .jpg er nok til at man kan åbne billedet.. om der kan bliver nogle andre problemr ved jeg ikke helt .) men synes selv det var sjovt :o)
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
20. august 2003 - 11:56 #5
At sætte et klistermærke på en Skoda hvor der står dette er en Ford, ændre sku intet ved det reelle indhold. Nej, en tiff fil bliver ikke til en jfif (*.jpg) fil ved at man ændre dens navn. Et ordentligt billede-behandlingsprogram vil altid kigge på indholdet af en fil og skide på endelsen når den skal finde ud af hvilket format filen er i, derfor lader det nogen gange til at virke.
Avatar billede spejd Nybegynder
20. august 2003 - 12:01 #6
OBS!!!
I browser vinduet i højre skal TIF billedet i åbnes med Kodak Imaging i selve browseren.
Lige som når man åbner et PDF doc. Via et link.

Spejd
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. august 2003 - 12:02 #7
Her er en plugin til at vise tiff filer.
http://www.alternatiff.com/

Vi har et lignende system og bruger en plugin til at vise billederne i tiff format. Vi bruger IE 5.5 og en blanding af windows 2000 og nt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. august 2003 - 13:03 #8
Prøv at højreklikke en tif fil, og vælg åbn med, vælg imaging i programmer og sæt kryds i "brug altid dette program..." Klik ok, og test derefter dit program igen.

(jeg misforstod vist spørgsmålet i mit første svar)
Avatar billede spejd Nybegynder
02. september 2003 - 12:24 #9
Ingen af overstående løste mit problem, jeg har ominstl pc'en