Avatar billede lecix Nybegynder
16. august 2003 - 19:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

deling af filer (sikkert mega nemme points)

hey
jeg har windows 2k, og fatter bare ikke hvad jeg skal gøre for at kunne hente fra den her comp over til den anden!
´(kan ikke komme ind i de enkelte mapper)

er der evt. ikke et program eller noget, som kan gøre det 4 mig? (lave de rigtige opsætninger osv.) men hvis i/du kan sigde det, er det oxo bare topnice ;)

hhvis i kan hjælpe, så sig lige hvordan
Avatar billede nmh Nybegynder
16. august 2003 - 19:17 #1
har du to maskiner, der begge kører windows xp?
Er der netkort i maskinerne?
Avatar billede lecix Nybegynder
16. august 2003 - 19:22 #2
hehe ...
ja, vi er på nettet og det hele...
kan bare ikke komme ind og hente fra den her comp fra den anden og omvendt... (den ene wind. 2000 og den anden XP)
Avatar billede nmh Nybegynder
16. august 2003 - 19:30 #3
Højreklik på et katalog og vælg deling.
Så får du muligheden for at dele det ud på nettet. Di skal vælge et navn. Den forslår selv katalogets navn.
Sørg for at der ikke er en firewall på xp-maskinens netkort.
På den anden maskine: I startmenuen: Højreklik på netværkssteder. Vælg søg efter computer.
Skriv den anden computers navn.
Den skulle så vise sig efter et lille stykke tid.
Du skulle kunne gå ind og se indholdet af det delte katalog.
Avatar billede lecix Nybegynder
16. august 2003 - 19:37 #4
been there... done that :(
men så laver man fanme bare en ftp :D ...
skriv et eller andet som svar... så skal du nok få de 30 points :)
Avatar billede nmh Nybegynder
16. august 2003 - 19:39 #5
Her er det.
Avatar billede lecix Nybegynder
16. august 2003 - 19:41 #6
thx fordi du gad at bruge tid på mig :)
Avatar billede nmh Nybegynder
16. august 2003 - 19:44 #7
Men det var da så lidt.
Men hvis I kan komme på internettet, med begge maskiner, så kan det altså også lade sig gøre at udveksle filer på den gode måde.
Men jeg indrømmer, det kan drille og specielt være svært at forklare her.
Avatar billede lecix Nybegynder
16. august 2003 - 19:51 #8
mm ... det er noget der er forkert sat op på den her comp, men fuck det, ftp 4 evah :)