Avatar billede quarlis Nybegynder
15. august 2003 - 15:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outlook Xp - Vil altid have adgangskode ved send og modtag.

Hej,

Jeg har lige installeret office Xp, og bruger nu Outlook Xp. Jeg har oprettet 3 e-mail konti og hver gang den checker mail popper et vindue op "skriv adgangskode til netværket". Det er ret irriterende for selvom jeg beder den om at huske det så skal jeg gøre det hvert 3 min.

Skal det være sådan eller er der en simpel løsning? Det gamle spurgte aldrig om dette når jeg først havde sat den til at huske koderne.

Er det en fejl i Office, jeg kan ikke rigtigt finde hjælp og jeg har vinget af at den skal huske det, kan det ikke bare kører automatisk?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 16:27 #1
Hvis dine mails hentes fra samme udbyder, men du bare har oprettet 3 adresser på din konto hos udbyderen, skal du sætte outlook til kun at hente fra din hovedadresse. Den skal nok tømme hele postkassen hos udbyder. Har selv haft samme problem.
Avatar billede quarlis Nybegynder
15. august 2003 - 16:42 #2
Hej hov-sa

Jeg har 2 steder jeg henter post fra og du har ret i at det er fra min private tdc konto at der er problemer. Der har jeg nemlig som du skriver sat den til både at hente fra min og kærstens mail. Hvis jeg fjerner den ene er problemet løst så du har ret, men hvordan sender jeg så med min mailadresse og ikke min kærestes. Jeg vil jo helst have at de kan se min adresse når de modtager min post.

Findes der en løsning på dette?
På forhånd tak...
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 16:45 #3
Du sætter en af dem som standard, og så kan du vælge hvem der skal sendes fra, ved at vælge i menulinjen - lige efter send knappen - der har du en liste over de konti du har oprettet i outlook.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 16:47 #4
i den engelse version står der accounts og en lille pil ned, der viser, at der er flere muligheder.
Avatar billede quarlis Nybegynder
15. august 2003 - 17:00 #5
Hej hov-sa

Jeg slettede min private konto så kun min kærestes var tilbage sammen med firmakontoen og så virker det.

Når jeg opretter min private igen og sætter en af de private som standard
får jeg samme problem igen, men kan så sende fra alle tre også min private.

Skal vi have en fælles afsender adresse og kun modtage på 2 eller hvordan. Jeg forstod ikke helt din kommentar :-)

1 firma    giver ingen problemer
2 hendes  giver kun problemer når min er oprettet (det forstår jeg :-)
3 min      kan kun afsende herfra hvis der er oprettet en konto, men
          så kommer problemerne (fordi det er samme udbyder)

Hvordan sender jeg med min private mail når der kun eksistere firma og hendes
konto.

Hilsen Asbjørn og med tak for tålmodigheden.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 17:55 #6
Du opretter alle dine mailkonti.

Så vælger du (har engelsk version)
Tools - Send/receive settings
marker All accounts og vælg edit
marker f.eks. din egen konto og fjern hakket i include account in send/receive group.
Så burde den være der.
Du skal kun af en account tjekket af i send/receive for hver udbyder du benytter.
Avatar billede quarlis Nybegynder
15. august 2003 - 18:08 #7
Hej Hov-sa

Ja så virker det :-) Det var da noget formelt, men
så blev jeg da det klogere.

Tusind tak for hjælpen!!!

Hilsen Asbjørn "Quarlis"
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 18:53 #8
velbekommen ;-)