Avatar billede -kris- Praktikant
14. august 2003 - 11:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fil-størrelse på billeder

Hej,

På min side skal køre 5 små slideshows m. ialt ca. 12-13 billeder. Lige nu fylder hvert af de små billeder ca. 8KB (dimensionerne på billederne er 90*117 pixels), jeg er lidt usikker på om det er "passende" - hvordan det vil kører ved en modem forbindelse, download tid etc.
Any thoughts??
Hvordan kan jeg nedsætte filstørrelsen for billederne uden at reducere kvaliteten? Billederne er typisk i en opløsning på 300 pixels/inch, det er jeg godt klar over er mere end jeg behøver, men selv om jeg sætter den ned til 100 fylder billederne næsten det samme, kan det virkelig passe?
Avatar billede killakurt Nybegynder
14. august 2003 - 11:45 #1
du kan prøve at bruge photoshop til at sætte kvaliteten lidt ned det bliver ikke særlig meget dårligere men fylder mindre - det vil nok sætte download tiden ned en del
Avatar billede -kris- Praktikant
14. august 2003 - 12:36 #2
Hmm, selv om jeg sætter kvaliteten helt ned til 1 rykker det ikke rigtig på størrelsen..... Måske de virkelig er så små som de kan blive?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2003 - 16:13 #3
Hvis du har adgang til Photoshop, så brug "save to web" funktionen så er det lidt nemmere at styre kvalitet i forhold til filstørrelse... Har lige afprøvet et billede med de mål du angav, kunne få det helt ned og fylde 1,5kb - at resultatet så ikke var så kønt er så en anden snak :D
Avatar billede brianandersen Nybegynder
16. august 2003 - 00:19 #4
300 pixels/inch er beregnet til print kvalitet, brochurere, tryksager osv.

Som regel lægger web grafik etc. på 72 pix/inch.

8kb er ikke meget, skulle loade relativt hurtigt selv med et modem.

Evt. lave skidtet i flash og lave en preloader.
Avatar billede -kris- Praktikant
22. august 2003 - 12:36 #5
Hej,

Jeg har fundet ud af at jeg kan gøre dem lidt mindre ved at sætte kvaliteten ned i paint shop pro (tror jeg nok det hedder;-))
Tak for råd fra jer alle - hvis i vil have point for jeres tid/ulejlighed, må i meget gerne smide et svar her henover week-enden, så lukker jeg på mandag.

hilsner
Kristina
Avatar billede brianandersen Nybegynder
22. august 2003 - 22:53 #6
Det var da ingenting.
Avatar billede -kris- Praktikant
25. august 2003 - 15:41 #7
jamen så lukker og slukker jeg....