Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
13. august 2003 - 14:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vedrørende password ved login over 98 til en proxy server.

Et lille spørgsmål angående lagring af password i win 98.

Jeg har sat en proxy server med et printerscript op og skabt et par brugere. Når man logger ind via en client som eksemplet nedenfor viser....

User: test
Pass: test1234
Domain: testserver

er det password og brugernavn og password gemt i nogle bestemte filer i windows 98 eller hvad. Jeg har hørt om *.pwl filerne og user.dat filen men er det et andet sted disse informationer bliver lagret eller er de slet ikke til at få fat i??? Håber der er nogle geeks der kan hjælpe.

Bliver
Avatar billede jara06 Nybegynder
13. august 2003 - 14:56 #1
Jeg mener den logger lokale konti som pwl filer, men jeg mener ikke den logger domæne logins.
Jeg er ikke sikker dog.

En ven sagde også, at om den gemte filerne eller ej var faktisk bestemt af koden man brugte til at installe med.
Typisk vil .pwl filerne være i c:\windows
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
13. august 2003 - 14:57 #2
Ja men jeg kan ikke udtrække nogle passwords fra de filer så der er de ikke gemt. men jeg ved heller ikke om de blvier gemt
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
16. august 2003 - 14:59 #3
Det er rigtigt som jara06 siger, de bliver typisk gemt i c:\windows\*.pwl, men du har ikke noget at rygte hvis du tænkere på hackere, for en sådanne fil er krypteret, så man kan ikke gå direkte ind og læse kodeordet.