Avatar billede nstenberg Nybegynder
10. august 2003 - 13:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny hovedkategori: "Debat"

Hej!

Jeg foreslår hermed at der oprettes en ny hovedkategori der hedder "Debat". Under denne kategori forestiller jeg mig at man skal kunne debatere generelt IT-"filosofiske" spørgsmål, så som GPL, Standarder osv.

"Fri Debat" kunne flyttes ind under denne hovedkategori.

P.t. forestiller jeg mig en kategori-opbygning som følger:

Debat
-----
1. Fri Debat
2. OpenSource, Free Software & Copyleft
2.1. GPL
2.2. MPL
2.3. Andre
2.4. Generelt
3. W3 Standarder
4. PHP contra ASP
5. Linux; fremtid og muligheder
6. Windows; fremtid og muligheder
7. Unix; fremtid og muligheder
8. GNU/Hurd; fremtid og muligheder

ad 1: "Fri Debat" kategorien kunne fortsætte som den allerede gør. Dvs. med spørgsmål om stort set alt muligt.

ad 2. Under "OpenSource, Free Software & Copylift" kunne man debatere fordele og ulemper ved fx GPL & Co.

ad 3. I "W3 Standarder" kunne man debatere fordele samt ulemper ved gældende W3 standarder, samt hvad fremtiden bør indebærer. Fx diskussion om det "ny" XHTML 2.0 osv.

ad 4. "Linux; fremtid og muligheder" kunne indeholde en debat om de muligheder Linux rummer. Fx. hvilke forbedringer den nye kerne kan/bør/skal indeholde. På den måde slipper man for "Hvad er bedst"-spørgsmål i andre kategorier.

ad 5. "Windows; fremtid og muligheder" skulle være en pendent til ovenfor nævnte kategori - bare med Windows istedet for Linux.

ad 6. "Unix; fremtid og muligheder"... siger vel egentlig sig selv :-)

ad 7. "GNU/Hurd; fremtid og muligheder" - debat om FSF's GPL UNIX-alternativ...

Skriv endelig hvis i er uenige, har bedre forslag eller bare kommentarer

/N.stenberg
Avatar billede lrd Nybegynder
10. august 2003 - 13:56 #1
Der er jo allerede en debat herinde! Kan disse ting ikke diskuteres der!?
Avatar billede nstenberg Nybegynder
10. august 2003 - 13:59 #2
Jeg ville mene at en ny struktur med nogle konkretiserede punkter, ville gøre hverdagen på Eksperten lidt mere overskuelig...
Avatar billede lrd Nybegynder
10. august 2003 - 14:04 #3
Synes der er flere ting der burde laves først!
Avatar billede nstenberg Nybegynder
10. august 2003 - 14:09 #4
Nu vil jeg ikke prioritere den ene forbedring over den anden, men jeg vil våge at påstå, at de debat-underkategorier som jeg har anført, nok skulle tiltrække en del folk - der er jo trods alt, tale om nogle "ideologiske" spørgsmål.
Hermed vil man også kunne undgå "Linux vs Windows"-spørgsmål i Linux-kategorierne osv.
Avatar billede htmlkongen Novice
13. september 2003 - 23:47 #5
Fri debat styrer! Hjælper kanon mange med mange forskellige spørgsmål, som ikke nødvendigvis er IT relevant. Og folk er glade for svarene og jeg vil bare lige sige at det er MEGA super kanon!!! :D EXP 4-EVER *LOL!!* :)
Avatar billede nstenberg Nybegynder
18. maj 2004 - 09:15 #6
Lukker og slukke
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2004 - 09:16 #7
Allerede? ;o)