Avatar billede eng Nybegynder
06. august 2003 - 10:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

risiko ved at åbne port 3389

Er der særlig stor risiko forbundet med at få åbnet port 3389 således at det bliver muligt at arbejde hjemmefra på min arbejdsplads server som er en Windows 2000 server.
Avatar billede nmh Nybegynder
06. august 2003 - 10:36 #1
Jeg antager det er fordi du vil lave en VPN-forbindelse, der benytter PPTP.
Det skulle der ikke være nogen stor risiko ved.
Avatar billede fangel Nybegynder
06. august 2003 - 10:38 #2
porten bliver kun brugt til dette

off. profil af porten:
"msrdp        3389/tcp        # Microsoft Remote Display Protocol terminal server - ActiveX client | MS WBT Server"

jeg kender ikke til større usikkerhedder ved denne service - du skal bare huske at have et godt password på computeren!

Morten
Avatar billede nmh Nybegynder
06. august 2003 - 10:50 #3
Der er dog delte meninger om dette:
http://www.dslreports.com/forum/remark,7083748~root=equip,17~start=2~mode=flat
Avatar billede eng Nybegynder
06. august 2003 - 11:31 #4
tak for hjælpen
Avatar billede nmh Nybegynder
06. august 2003 - 11:42 #5
Det var så lidt. Jeg takker for point.