Avatar billede brian258 Nybegynder
12. december 2000 - 12:17 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Printer tildelt i login script

OS: NT 4 med SP5 installeret.

Når man tilføjer linjen i sit logins-cript :
start \\\\printserver\\printsharenavn så popper beskeden op på skæemen om man vil installere printeren, med valgmulighederne JA / NEJ.

Denne mulighed vil jeg gerne undgå så den automatisk siger JA til at installere printeren som netværksprinter. Hvordan gøres dette ???
Avatar billede toranaga Nybegynder
12. december 2000 - 12:23 #1
prøv at indsætte: echo j |
Skrive det i samme linie, men før net use kommandoen.
Avatar billede snowball Novice
12. december 2000 - 12:27 #2
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q181/6/63.ASP kunne måske også være en mulighed !

Snowball
Avatar billede brian258 Nybegynder
12. december 2000 - 12:40 #3
Jeg tror i har misforstået mit spørgsmål..elle jeg åbenbart har formuleret mig forkert.. prøver igen.

Printeren er shared på serveren med sharenavnet hp8100n-u
på følgende brugere i salgsafdelingen skal denne printer installeres. net use lpt*: kan ikke bruges (virker i al fald ikke) der er derfor jeg laver en start \\\\filprint\\hp8100n-u.

Når denne komando udføres (udføres ikke hvis den allerede er installeret) kommer der en boks op om de vil installere følgende printer på deres workstation, i denne boks har de valgmuligheden for at klikke på ja eller nej, den vil jeg have til at lade være med at poppe op, og have den til at svare på ja (skjult), så brugeren ikke skal tænke på om de nu skal installere den printer eller lade værre..denne mulighed må ikke ligge for dem.
Avatar billede snowball Novice
12. december 2000 - 13:01 #4
Du skriver at net use ikke virker. Kommer den ikke med en fejlmeddelelse ?

Snowball
Avatar billede brian258 Nybegynder
12. december 2000 - 13:06 #5
til snowball:
f.eks net use lpt2: \\\\filprint\\hp8100n-u nej de nvirker ikke..det \"installere\" ikke printeren på workstationen, der er jo derfor jeg benytter mig at start komandoen istedet som er således :
start \\\\filprint\\hp8100n-u

lad mig sige det sådanne.. det skal virke med start \\\\filprint\\hp8100n-u og det gør det også...problemet er at der popper en boks op hos hver enkelt bruger hvor de skal svare ja eller nej til om de vil installere printeren. det er den boks den automatisk skal svare ja til, og derefter udføre de andre ting som nu end står i logonscriptet.
Avatar billede snowball Novice
12. december 2000 - 13:10 #6
I see...Nu er jeg helt med på hvad dit problem er ;)

Kender dog ikke lige en løsning på det, men vil da lige undersøge det lidt :)

Snowball
Avatar billede brian258 Nybegynder
12. december 2000 - 13:36 #7
mange tak :-) jeg venter spændt på en løsning (ikke et link, helst en direkte løsning)
Avatar billede snowball Novice
12. december 2000 - 13:36 #8
Nok ikke lige det du helst vil høre, men jeg tror ikke det kan lade sig gøre. Umidlbart skulle man tro det kunne gøres sådan:

start \\\\filprint\\hp8100-u < 1.txt

I 1.txt skulle der så enten stå Y eller YES så start kommandoen altså henter svaret fra filen, men det virker heller ikke. Så jeg tror desværre ikke start kommandoen kan medtage parametre som du gerne vil ha\' den til !

Snowball
Avatar billede brian258 Nybegynder
12. december 2000 - 13:53 #9
Snowball, nope ikke lige det svar jeg forventet at høre, men jeg ved at det kan lade sig gøre 100%. Jeg kan bare ikke huske hvordan der er.. Nu har jeg sidet og bladret mine gode gamle netværksbøger igennem, men heller ikke noget svar på det deri, umiddelbart kan jeg heller ikke finde noget på TechNet... men som sagt... det kan lade sig gøre. Det har det gjort før.
Avatar billede snowball Novice
12. december 2000 - 14:20 #10
Nu gi\'r jeg op ! Er løbet tør for idéer ;(

Det bedste jeg har kunnet finde omkring START kommandoen er dette: http://www.robvanderwoude.com/ntstart.html

Snowball
Avatar billede brian258 Nybegynder
12. december 2000 - 14:40 #11
takker men jeg har den på bog...heller ikke noget hjælp at hente desværre :\\

/brian258
Avatar billede aladdin Nybegynder
12. december 2000 - 16:16 #12
På følgende URL kan du læse om hvordan du installere en printer via en kommando linie ser vældig advanceret ud men det virker nok!

http://www.ntfaq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=14539&SearchString=printer
Avatar billede toranaga Nybegynder
12. december 2000 - 17:58 #13
Den normale kommando til at installere en net printer er da Net use? Det skal da virke!
Avatar billede twister10 Nybegynder
12. december 2000 - 18:42 #14
Vil du ikke bare mappe lpt porten på den pågældende PC til en genvej på en server ???
Avatar billede brian258 Nybegynder
12. december 2000 - 19:30 #15
aladdin, du er inde og kan forstå mig ka njeg se på det link du har sendt mig... men scroller du helt ned i bunde af det dokument ser du følgende -->
start \\\\print_server\\print_name

The first time the system asks if you want to install the new printer to your system. No wizards and no questions to answer. The driver is directly downloaded from the printer server.

Og det er jo der der er mit problem...så langt er jeg kommet... men boksen med at du skal svare [ja]eller [nej] kommer jo ikke væk før du har svaret ja... Det er det jeg vil have anuleret..så der IKKE skal klikkes på [ja] til at installere, men at den bare gør det selv uden brugerens insats.

Til toranaga : nope
Til twister10 : nope
Avatar billede burningice Nybegynder
12. december 2000 - 20:58 #16
og /y kan ikke bruges
Avatar billede brian258 Nybegynder
12. december 2000 - 21:41 #17
nope
Avatar billede twister10 Nybegynder
12. december 2000 - 21:55 #18
Jeg forstår det ikke, du skriver (Men det er nok mig :-) ) :

\"net use lpt*: kan ikke bruges (virker i al fald ikke) \"

Hvis jeg skriver :

net use lpt1: \\\\server\\printerkø

Svar :

Kommandoen er udført, også er printeren klar på port 3, jeg har lige prøvet hos mig selv, og det virker perfekt ....

Det undrer mig hvorfor du ikke kan ????
Avatar billede twister10 Nybegynder
12. december 2000 - 21:57 #19
Ved godt du ikke ville have et link, men kig alligevel her, der står alt hvad du har behov for :

-----
Using Printers from Network Clients

Microsoft network clients share the same basic printer connection interface via the NET commands. Windows systems add another interface via Print Manager or Windows 95.

Workgroup Add-On for MS-DOS and MS Client
The NET USE command is used to connect to printers from MS-DOS systems using the Workgroup Add-On for MS-DOS. The syntax is

NET USE port \\\\computername\\sharename [password]
The following command illustrates how to use this command to attach to the LAS printer on the KENS server:

NET USE LPT1: \\\\KENS\\LAS
Once this command is complete, the user can access this printer as LPT1. To disconnect from the printer on LPT1, enter the following command:

NET USE LPT1: /delete
------

http://www.microsoft.com/TechNet/winnt/printuse.asp
Avatar billede aladdin Nybegynder
13. december 2000 - 08:32 #20
Kan du så ikke bruge |y eller sådan noget? ellers ville jeg prøve at se lidt nærmere på NTfaq.com det står ATL den er helt suveræn.
Avatar billede brian258 Nybegynder
13. december 2000 - 11:36 #21
nope, jeg har fundet løsningen nu her selv...så kan i måske forstå hva jeg mente med mit spørgsmål.

Der skal bruges et program ( 2 forskellige kan bruges i mit tilfælde )
1. Con2Prt (kan findes på msdn.microsoft.com
2. Kixtart (ligger på Resource Kit sup. 4)
Avatar billede brian258 Nybegynder
13. december 2000 - 11:38 #22
I får nu point for jeres insats, og som tak for jeres forsøg op delvis hjælp.
Avatar billede aladdin Nybegynder
13. december 2000 - 11:39 #23
Kanon....
Avatar billede snowball Novice
13. december 2000 - 11:40 #24
hhhmmmm....Så skulle jeg aligevel ha\' svaret i stedet for bare at kommentere da min første kommentar jo faktisk indeholdt svaret ;(

Snowball