Avatar billede pia_j Nybegynder
25. juli 2003 - 09:15 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Tabeller - formattering?

Når jeg opretter en tabel i en skabelon, jeg selv har lavet, så bliver der automatisk lavet en højre indrykning, så der måske kun er plads til fire tegn - hvordan undgår jeg, at Word automatisk sætter højre indrykning på tabellen?

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen
pia_j
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. juli 2003 - 10:36 #1
Marker hele tabellen eller de aktuelle celler, og klik på venstrejusteret.
Avatar billede pia_j Nybegynder
25. juli 2003 - 11:35 #2
>>  aovergaard:
På den måde, du beskriver, vil det jo ikke foregå automatisk...
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2003 - 11:51 #3
måske dumt?  men kan du ikke bare oprette din tabel, marker den og klik på venstrejusteret og så derefter gemme den som skabelon?
25. juli 2003 - 12:38 #4
Er der ikke tale om at undgå højre indrykning?
Jeg kan se at svarene indtil nu handler om højre justering.

Du undgår højre indrykning ved at markere hele tabellen, vælge Formater->Afsnit, fanen Indrykning og afsnit, sæt feltet Højre til 0

Gem herefter skabelonen igen.

Hvis det opstår hver gang du opretter et nyt dokument vil jeg foreslå, at du sletter filen normal.dot (Words standard-skabelon)
Næste gang du starter Word vil der blive oprettet en ny Normal.dot med programmets standard-indstillinger.
Avatar billede pia_j Nybegynder
25. juli 2003 - 14:37 #5
>> erikjuul (og andre):
I selve skabelonen/dokumentet er der nogle bestemte opsætninger, tabuleringer, der skal bibeholdes.

Men når jeg sætter en tabel ind (det skal jeg jo ikke i hvert dokument), laver 'den' automatisk højre indrykning, så der ikke er plads til ret meget tekst på en linie.

Er der en eller anden måde, jeg kan fortælle Word, at når der indsættes en tabel i et dokument, skal der ikke højre indrykning??
25. juli 2003 - 14:44 #6
Jeg kan igen henvise til det jeg tidligere har skrevet.

Kan ikke ud fra din beskrivelse se hvad der er galt med skabelonen. Kan du evt. sende en kopi af skabelon, så er der lidt bedre muligheder for at hjælpe dig.

Du kan evt. sende til ejje@sisimiut.gl
Avatar billede christianjacobsen Nybegynder
30. juli 2003 - 13:43 #7
Jeg tror at der er automatisk højreindrykning på typografien "normal" i dit dokument, for det lyder som et problem jeg selv har oplevet, hvor alle tabeller blev oprettet med samme indrykning som typografien "normal".

Du kan evt. lave skabelonen med typografien "normal-indryk" som standard/hovedtypografi og så ændre typografien "normal" til ikke at have højreindrykning (som beskrevet ovenfor)

Dette betyder at du skal ændre dine overskriftstypografier til at begynde med "normal-indryk" efter linieskift.

Dette gør du i FORMATER, TYPOGRAFIER OG FORMATER. Vælg den typografi du ønsker at ændre og vælg "Rediger" (i XP er det via et Højreklik på typografien). Led efter "Typografi i næste afsnit" og lav denne om fra "Normal" til "normal-indryk".

Håber dette bringer dig på sporet.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. august 2005 - 23:52 #8
Takker for point :-)