Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 22:13 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ny kategori

Det ville være dejligt med en spil kategori hvor CS kunne have sin egen afdeling, så man slap for at modtage disse :-)
Som der er nu kommer de i Fri debat og det er svært at sortere i dem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2003 - 22:16 #1
bertie> spil hører ikke direkte ind under IT (InformationsTeknologi) så der bliver ikke oprettet en ny kategori til spil. Desuden vil en spilkategori skabe unødvendig på en til tider lidt træg server + fylde unødvendigt i databasen.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 22:19 #2
Det var ærgerligt :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2003 - 22:21 #3
Egentlig ikke - der findes masser af spilsider med forums - men ikke mange sider som eksperten.dk ;)
Avatar billede bredker Nybegynder
24. juli 2003 - 22:23 #4
ja men det ville være rart at få dem fjernet fra eksperten
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2003 - 22:25 #5
bredker> jeg er sådan lidt dobbeltmoralsk nu - er  imod en spilkategori på eksperten, men har alligevel oprettet en del spilspørgsmål for jeg ved jeg får et hurtigt svar her ;)
Avatar billede bredker Nybegynder
24. juli 2003 - 22:28 #6
så var det da også med at få en kategori til spil , så man kan få smidt alt skidtet der i hvis de ikke kan ungås
Avatar billede exp Juniormester
24. juli 2003 - 23:44 #7
Eller give folk dette hint:
http://www.ebruger.dk/faq/#spil_spm <== cs er endda nævnt med navns nævnelse ;-)
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 07:51 #8
Kan nu ikke se at spørgsmål om spil er værre end så mange andre der er på E!
Om man hjælper med en kageopskrift eller hjælper med et spil er vel ikke den store forskel
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2003 - 16:12 #9
Fakta er vel at spil er en væsentlig del af computerbrug.

Så jeg kan ikke se noget problem ved en spil kategori.

Det kan godt være at der er bedre fora til spil spørgsmål, men det
må folk finde ud af.

Og jeg kan forstå at idag så bliver spil spørgsmålene drysset lidt
tilfældigt ud. Alt andet lige må det da være bedre at samle dem.

Om kategorien så bliver low eller high activity det må tiden vise.

Ja det genererer ekstra trafik, men flere besøgende må også give
flere reklame indtægter og så må E opgradere hardware.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2003 - 17:04 #10
bredker>>Jeg kan kun give dig ret.
Avatar billede exp Juniormester
25. juli 2003 - 17:13 #11
Diskussionen har ofte været oppe - er endda engang blevet anmeldt pga. det *s*

Men min holdning er denne:
Dette er et IT-vidensdelingsforum, og jeg min personlige holdning til spil-spørgsmålet er at de eneste spilspørgsmål der hører til herinde er spørgsmål  om _udviklingen_ af spil - ikke spørgsmål om hvordan man kommer til næste level i et givent spil el.lign.
Admins holdning kender jeg ikke, men må gå ud fra den ligger tæt op af coadmins _officielle_ holdning, der er, at spil hører til i fri debat.

Derfor er formuleringen i www.ebruger.dk/faq (som jeg iøvrigt har været med til at formulere) som den er...
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2003 - 17:34 #12
exp>

Den argumentation holder ikke vand.

Hvis man overfører det princip så er det vel kun tilladt at stille
spørgsmål i operativ-system kategorien, hvis man udvikler operativ-systemer !
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 17:38 #13
enig med arne v.
Avatar billede exp Juniormester
25. juli 2003 - 19:17 #14
Det er ihvertfald ikke en diskussion jeg gider være med i igen - jeg accepterer og den holdning der er lagt for dagen fra coadmins (da jeg ikke har hørt admins officielle), og den er svjv at spilspørgsmål hører til i fri debat. Eod.
Avatar billede lrd Nybegynder
26. juli 2003 - 08:14 #15
Jeg tolkede nu oz at I slet ikke ville have spørgsmål om spil herinde :-)

Er da enig med jer i at disse spørgsmål skal oprettes i diverse!

Morn Brw
Avatar billede lrd Nybegynder
26. juli 2003 - 08:14 #16
akk BTW
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
26. juli 2003 - 13:27 #17
Lidt for og imod:

For: Et computerspil er vel også en slags program. Mange computerspil ligger i en exe-fil (og evt. dll'er), og hvis ikke det er et computerprogram, hvad er det så? Derfor bør man overveje at oprette en "Eksperten : Programmer : Spil"-kategori. og hvis den bliver oprettet, så bør man også oprette en "Eksperten : Hardware : Spiludstyr"-kategori. Men indtil da bør spilspørgsmål oprettes i "Eksperten : Programmer : Generelt" (kat/40).

Imod: Spil er ikke fornuftig IT. Derfor bør spilspørgsmål forbydes på Eksperten. Hvis man oprettede en spilkategori, ville Eksperten blive fyldt med folk der ville spørge om spil, hvilket ville betyde at Eksperten ville blive langsomere og mere ustabil. Da der også ville komme flere lømler, skulle der bruges flere CoAdmins. En anden risiko ville være at mange fra den nye spilkategori ville tro at de ejede Eksperten, hvilket ville resultere i en meget irriterende adfærd overfor os fornuftige IT-brugere. Indtil spilspørgsmål bliver forbudt, skal de oprettes i "Eksperten : Diverse : Fri debat" (kat/45).

Jeg mener at det måske vil være en ide at lave et nyt forum, Eksperten Spil, på en selvstændig server. Det nye forum kan få adressen spil.exp.dk. Der skal være et selvstændigt pointsystem, og egne coadmins.
Avatar billede lrd Nybegynder
26. juli 2003 - 13:37 #18
Good point! Men en spil kategori har vi vel ligeså meget at bruge til som den nye pris eksperten :-)

Kan som sagt ikke se den store forskel på spørgsmål om spil end spørgsmål og huspriser, cocacole kølesksbe o.s.v..

Just me 2 cent
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
26. juli 2003 - 13:44 #19
Lrd -> Der er jo også nogle her på E der er imod Fri debat-kategorien.
Jeg mener dog at den godt kan være der, og at folk kan oprette spilspørgsmål i den kategori.

Nu drejer det her spørgsmål sig jo om hvorvidt der skal oprettes en spil-kategori her på E.

"Kan som sagt ikke se den store forskel på spørgsmål om spil end spørgsmål og huspriser, cocacole kølesksbe o.s.v.."
Så kan vi vel også snakke om hvorvidt der skal oprettes en huspris-kategori, en cocacola køleskabs-kategori, etc...
Skal vi ikke holde os til at snakke om en evt. spilkategori?
Avatar billede lrd Nybegynder
26. juli 2003 - 13:47 #20
Kan godt se problemet med at eksperten vil blive oversvømmet med spil spørgsmål! men så er din egen ide jo fin med at oprette en "eksperten spil" på en selvstændig server
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2003 - 21:26 #21
Jeg lukker lige.