Avatar billede hjkp Nybegynder
24. juli 2003 - 21:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tape streamer TTi 8000XL

Hej, er der nogen som kender denne streamer og ved om den kan komme til at køre under win2k. Det er et scsi drev, som har siddet på en AS400. Jeg formoder den skal bruge en driver, da den ikke melder sig på scsi-bussen ved boot.

mvh  Hans
Avatar billede evildon Nybegynder
25. juli 2003 - 07:30 #1
Har du termineret din SCSI-bus ?
Jeg tror ikke det har noget med en dribver at gøre da din scsi-controller jo scanner bussen inden Windows loades.
Du bør også kontrolere de forskellige scsi-id'er at der ikke er to enheder der har den samme.
Avatar billede hjkp Nybegynder
26. juli 2003 - 05:56 #2
Det er rigtigt men de ting er på plads. Jeg tror nærmere det er en manglende bios i tapestreameren, som derfor skal styres via en driver.
Avatar billede evildon Nybegynder
26. juli 2003 - 06:16 #3
Der skal jo kun være en bios på en enhed hvis man skal boote fra den. Din kontroller skal kunne se den under alle omstændigheder. Det er først når du kommer ind i dit OS at du skal bruge en driver. I mange tilfælde er det dit backup software der har driveren.

Hvad backup software bruger du ? Jeg ved at Veritas Backup Exec kender drevet.
Avatar billede hjkp Nybegynder
26. juli 2003 - 07:09 #4
Jeg bruger veritas til en compaq streamer med autoloader, som fungerer ok men TTi 8000 kan det ikke se, da det jo ikke melder sig på bussen. Det eneste jeg ikke har forsøgt er en SCSI 1  controller. Dem jeg bruger er en 7850 wide, som sidder i nogle Asus motherboard, som fungerer perfect til alt andet scsi.Der sidder 12 sw på bagsiden men uden forklaringer. Jeg kan faktisk ikke finde noget som helst om drevets opbygning nogen steder.
Avatar billede evildon Nybegynder
27. juli 2003 - 00:40 #5
Jeg har ledt lidt og kan heller ikke finde nogle jumper instillinger til det drev.
Avatar billede hjkp Nybegynder
28. juli 2003 - 21:21 #6
Undskyld forsinkelsen men mit system har været nede !!!
Jeg leder lidt videre, for der må være noget om det drev et eller andet sted. Xabyte har noget der ligner men ikke det rigtige modelnr.
Tak for hjælpen