Avatar billede melange Nybegynder
24. juli 2003 - 14:20 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Se JPG-billeder på MAC OS 9.1

Jeg har lavet en CD med en masse billeder som jeg gerne vil kunne se på en MAC med MAC OS 9.1. Alle billeder er i JPG format, men når jeg pröver at åbne dem får jeg at vide at "billedimpoteringsprogrammet ikke kunne findes".
Jeg kan godt åbne billederne med Internet Explorer, men da billederne er meget store (1600x1200) ville det väre en fordel hvis jeg kunne nogen kunne hjälpe mig med at finde et program til at se dem i,

-som ikke fylder for meget (den her computer har kun 33k modem)
-hvor man kan zoome ind og ud
-og hvor man kan indstille computeren til at åbne billederne i det program som standart.

Som i kan höre har jeg selv kun meget lidt forstand på Macintosh og det ville väre dejligt hvis nogen kunne hjälpe mig.
Avatar billede tre Nybegynder
24. juli 2003 - 15:19 #1
Du kan åbne billderne i QuickTime. Det er standard på Mac, så det burde ligge på maskinen.
Avatar billede kado Nybegynder
24. juli 2003 - 15:20 #2
Download evt. programmet GraphicConverter fra http://www.lempkesoft.de.
Programmet er shareware, men der er ingen begrænsninger i programmet.
Det kan åbne og/eller konvertere næsten alle billedformater.

/kado
Avatar billede kado Nybegynder
24. juli 2003 - 15:23 #3
Er CD'en brændt via Windows? Hvis den er kan der være problemer med navngivningen.
Som "tre" rigtigt skriver, så kan QuickTime åbne billederne; prøv evt. at trække et billede over på iconet QuickTime, så skulle det gerne åbne

/kado
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juli 2003 - 15:52 #4
Der ligger et program i Quicktime mappen, der hedder PictureViewer.

/per
Avatar billede egonspock Seniormester
24. juli 2003 - 16:06 #5
Du kan også prøve Jade fra http://www.mac.org/graphics/jade/ Det fylder mindre end 500 KB og har efter sigende også en glimrende slideshow-del.
Avatar billede melange Nybegynder
19. august 2003 - 19:38 #6
fik aldrig rigtigt brug for det, da man ikke kan læse svar på eksperten i "IE 5.5 for mac" :'(

men lukker nu
Avatar billede kado Nybegynder
24. august 2003 - 20:20 #7
Kan du ikke læse svar i "IE 5.5 for mac", hvor f...... har du fået fat i den version.
Eller er du bare én, der vil slippe billigt fra brugbar hjælp, så synes jeg du skal finde et andet sted.

/kado