Avatar billede taager-kongen Nybegynder
24. juli 2003 - 00:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

mangler kun en ting

og der er at man kan søge i sine egne spm..
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. juli 2003 - 00:42 #1
t-k>> interessant forslag..
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
24. juli 2003 - 00:42 #2
det er så irrentere når man leder efter et spm man bare ikke kan finde...
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. juli 2003 - 00:44 #3
yep ..> i've been there... Her for et par dage siden var der en som stilte et spm, som jeg havde svaret før... Det tog mig ca. 1½ minut at finde det tidligere spm frem (og jeg skyndte mig!) -- bare for at vende tilbage til spørgsmålet og se det besvaret af en anden.... :-(
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
24. juli 2003 - 00:49 #4
11/2 minut.. okay jeg har brugt over en 30 time den ene dag... :(
Avatar billede lrd Nybegynder
24. juli 2003 - 08:05 #5
Enig!! Trist altid at skulle lede sine egne tråde gennem når man ved man har svaret et sted i sin liste!
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2003 - 08:31 #6
Er det ikke reelt en generalisering af søgning I vil have ?

Altså felter:

kategori
spørger
titel
accepteret svarer
deltager
indhold
start
slut

og så søg på de fleter der er udfyldt.

Så kan man udfylde:
  kategori med JavaScript
  accepeteret svarer med sit eget brugernavn
  start med for 3 måneder siden
og så får man alle de svar man har fået accepteret i JavaScript kategorien
de sidste 3 måneder.

Det burde ikke engang være særligt dyrt. Det er fritekst søgning i
indhold der er "dyr" - de andre felter burde faktisk gøre
forspørgslerne hurtigere !
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
24. juli 2003 - 10:39 #7
nej. vil gerne kunne søge på titlen
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2003 - 11:06 #8
Det kan du også med mit forslag bare udfyld accepeteret svarer med sit
eget brugernavn og udfyld titel.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. juli 2003 - 11:10 #9
arne>>> din observation er korrekt - mulighed for tilrettede søgesæt ville kunne gøre det -- men for mit vedkommende skal der dog være indhold med i de fleste søgninger - for folk har ikke lært endnu at lave gode titler :-( (jeg har f.eks. et lille JS-fadingmodul liggende i et spm, som hedder noget a la "<div> driller....."
Avatar billede robotten Praktikant
25. juli 2003 - 09:54 #10
Dette her har jeg haft spurgt om før - gider dog ikke lige _lede_ alle mine spm. igennem for at finde det :)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2003 - 10:24 #11
Og det burde ikke engang være så svært.

Teste på om felterne er udfyldt og så konstruere en SQL sætning
dynamisk.

De fleste der har lavet web applikationer har lavet sådan noget.

Og som sagt tror jeg at det vil gøre resource forbruget på søgninger
mindre fordi der kan fravælges en masse data hurtigt.
Avatar billede robotten Praktikant
30. juli 2003 - 13:37 #12
Sker her mere?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
30. juli 2003 - 13:43 #13
robotten >> desværre nok ikke...
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
12. august 2003 - 16:58 #14
håber admin har kigget .. !!
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
23. august 2003 - 16:59 #15
lukker...