Avatar billede agz Nybegynder
23. juli 2003 - 01:28 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

En der vil sende mig en Hurtig guide til BNC til mIRC?

Jeg aner overhovedet ikke hvordan BNC fungerer.(Ved godt hvad BNC er!) Men jeg kan sagtens lære det, bare jeg lige har en guide at starte med.
F.eks: Skal man have et bestemt styresystem? Et bestemt program? el. lign..
Bare det mest grundlæggende..
Avatar billede movingrok Nybegynder
23. juli 2003 - 01:41 #1
Det er en (ro)BOT som man kan opsætte på IRC, så den beskyttet ens nickname og tager imod beskeder mens man har computeren tændt...

Nogle BNC's kan svare tilbare via man sender den en sms besked... meget smart faktisk

Du køber en alien til at sidde og overvåge dit navn og tage imod beskeder mens du har slukket din comp.. for når du har en BNC, så er du altid på mirc, uanset om din comp er slukket eller ej, for din BNC er lokaliseret til en server der bare står og kører såkaldte "botsAliens"

prøv dette link:

http://www.inflator.org/howto.php
Avatar billede movingrok Nybegynder
23. juli 2003 - 01:41 #2
Det er en (ro)BOT som man kan opsætte på IRC, så den beskyttet ens nickname og tager imod beskeder mens man har computeren tændt...

Nogle BNC's kan svare tilbare via man sender den en sms besked... meget smart faktisk

Du køber en alien til at sidde og overvåge dit navn og tage imod beskeder mens du har slukket din comp.. for når du har en BNC, så er du altid på mirc, uanset om din comp er slukket eller ej, for din BNC er lokaliseret til en server der bare står og kører såkaldte "botsAliens"

prøv dette link:

http://www.inflator.org/howto.php

Det var et svar
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. juli 2003 - 01:45 #3
du kan køre en bnc på hvilket som helst os .. mest udbredt er at køre den på en unix server .. feks psybnc ..
normalt vil du købe en shell ude i byen feks hos www.blueshell.dk
og så sætte den op der.
kig feks på
http://www.netknowledgebase.com/tutorials/psybnc.html
hvis du vil køre psybnc
Avatar billede movingrok Nybegynder
23. juli 2003 - 01:45 #4
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. juli 2003 - 01:48 #5
psybnc kan hentes her
http://www.psychoid.net/
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. juli 2003 - 01:50 #6
hvis du ikke har en server stående der er online 24/7 eller køber en ude i byen så er der ingen grund til at sætte en op.
Avatar billede agz Nybegynder
23. juli 2003 - 02:24 #7
Jeg ville lave min egen BNC server.. Sådan at i har forstand på det ?? Bare en hurtig gennemgang af hvordan laver sin egen BNC server..
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. juli 2003 - 02:34 #8
det står på de links .. du skal have en server sat op først selvfølgelig ..
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. juli 2003 - 02:35 #9
hent feks linux redhat og læs dokumentationen på deres hjemmeside