Avatar billede jamsekoger Nybegynder
22. juli 2003 - 17:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Boot fra cd-rom

Jeg skal formatere harddisk drev c, bios er sat til at first device er cd-romdrev, når computeren starter op står der tryk en tast for at boote fra cd-rom drev (xp cden er i) det gør jeg så men kommer ind på skrivebordet som jeg plejer? skal der ikke ske et eller andet, end at jeg bare kommer ind på skrivebordet som jeg plejer, eller skal jeg bare vælge installer windows xp fra cd-rom drevvet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. juli 2003 - 17:07 #1
Du kan ikke køre windows fra en cd rom. du kan boote på din installations cd rom og så installere XP igen, genstarte (uden cd rommen i drevet9 og så starte op på harddisken
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
22. juli 2003 - 17:07 #2
nogen gange står der man skal trykke 0 for at boote fra cdrom.. altså den nærmest laver en liste... .. altså.... der står som regel et tal foran valgmuligheden.. prøv at trykke på det i stedet.... ellers sig den kun skal boote fra cd-rom !!!
Avatar billede jamsekoger Nybegynder
22. juli 2003 - 17:13 #3
er vi enige om at hvis jeg skal formatere og installere windows xp, så skal sætte cd-rommen i E drev, Genstarte, og vælge boot fra cd-drom også køre derudaf?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. juli 2003 - 17:18 #4
Mit svar ville umiddelbart være nej (men jeg er ikke sikker hed). Mig bekendt vill en bood fra CD rommen resultere i at cd'en tilbuder at lave en repair, eller installere endnu en version af xp. (der hvor jeg er usikker er om du faktisk kan boote fra cd'en, men køre fra harddisken, alle de filer der ligger på cd'en er jo installationsfiler, der først skal pakkes ud for at kunne køre.)

Jeg forstår ikke helt hvad grunden skulle være for at gøre det, hvis det kunne lade sig gøre
Avatar billede jamsekoger Nybegynder
22. juli 2003 - 17:20 #5
jamen det jeg skal er jo netop at installere windows xp igen dvs. slette alt fra drev c
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. juli 2003 - 17:22 #6
jamsekoger> Jo du gør det korrekt. Du skal naturligvis ikke ende på skrivebordet, så noget tyder på, at du ikke får startet programmet på CD'en.

Et bud kunne være, at du ikke har slået support for USB keyboard til i din BIOS. Derfor registreres det ikke når du taster ENTER eller SPACE .. eller hvad du nu bruger.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. juli 2003 - 17:23 #7
Følg vejledningen her
http://www.hcma.dk/formattering.htm

Vær opmærksom på punkt 5. Vil du formatere tryk (L) vil du lave en Repail tryk (R).
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. juli 2003 - 17:23 #8
Så taler vi forbi hinanden. Det kan du ved at boote fra cd rom drevet som du beskriver