Avatar billede pkc Nybegynder
21. juli 2003 - 20:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opload af foto fra en mobil til en webside -

Er der nogen der kan løse det for mig ? Jeg har en webside - jeg ønsker at "folk" skal kunne oploade et eller flere foto til en side som de når til via et brugerlogin.
Avatar billede jonbdk Nybegynder
22. juli 2003 - 01:25 #1
upload via wap - direkte fra mobil? Har ikke noget bud, men lytter lige med
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
22. juli 2003 - 03:18 #2
Selv bruger jeg emails... Hvor attachemnt bliver gemt på min lokale server... Så jeg sender billedet fra min mobilos til en email adresse... Postregler sørger for at sammenligne subjekt (=password)...
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
22. juli 2003 - 03:23 #3
Ellers check phlog.net ud - ved ikke om de lige vil ud med sproget, om hvordan det gøres :-)
Avatar billede jonbdk Nybegynder
22. juli 2003 - 08:56 #4
mindblower28 -> De bruger også det med emails på siden. Kan du ikke fortælle lidt om, hvordan du gør det. Bruger du et program som er tilgængeligt...?
Avatar billede pkc Nybegynder
22. juli 2003 - 17:56 #5
Til mindblower28 - er det noget du lave for mig -?
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
22. juli 2003 - 20:39 #6
Her en hurtig beskrivelse:

Jeg har installeret Eudora på min maskine.

I postregler har jeg sat den til, at når afsenderen er lig min mobiltelefons emailadresse OG subjekt er lig password, da skal den gemme attachement i en folder på min hardisk. - Outlook Ekspress kan IKKE gøre dette, derfor Eudora.

Det smarte er, at det er postreglen der i virkeligheden verificerer brugeren ved hjælp af subjekt...

Nu ligger min attachment(billedet fra mobilen) i en folder...

Så har jeg installeret en webserver på min maskine, som henviser til mappen fra før med billederne :-)

Såre simpelt...

Men du kan selvfølgelig også vælge at køre et script, der uploader denne folder til en ekstern webserver.

Som en anden mulighed, som jeg ikke selv har testet, så kan du bruge Windows Webmapper og vælge at gemme attachement heri :-)
Avatar billede pkc Nybegynder
22. juli 2003 - 21:11 #7
ok det er jeg rimeligvis med på den måde du beskriver. Imidlertid er det jeg søger noget hvor billedet(erne) oploades direkte på websiden. Hvis der er en der kan lave det mod ussel mamon så hører jeg gerne fra vedkommende. Uden at vide en s.. om det (derfor søger jeg en udvikler her)er det vel noget med wap og....??
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
22. juli 2003 - 21:16 #8
Tror du skal en tur i 'opgaver' istedet for denne kategori, når det du søger er nogen til at lave det for dig.
Avatar billede pkc Nybegynder
22. juli 2003 - 21:16 #9
ok