Avatar billede minipod Nybegynder
19. juli 2003 - 09:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Batteri er dødt, men burde ikke være det

Jeg har en iBook Classic 300 MHz med det lange batteri. Maskinen crashede forleden og da den startede op igen, stod batteriniveauet på 0%. Jeg bruger OS 10.2. Jeg har ikke kunnet få maskinen til at lade batteriet op igen. Min strømforsyning har ikke haft det for godt, kan det være strømforsyningen, at den er gal med? Hvis det skulle være fordi batteriet trænger til udskiftning burde det vel ikke gå fra at være normalt til at være helt dødt, vel?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. juli 2003 - 10:37 #1
Din iBook er ikke af nyeste model ! ! !

Hvorfor tror du ikke at batteriet er dødt.

Jeg kan fortælle dig at det passer meget godt med model og levetiden på batteriet.

Køb et nyt batteri. Så skal du bare se.

Du kan måske få nye celler her:
http://www.batterier.dk

Held og lykke !
Avatar billede minipod Nybegynder
20. juli 2003 - 23:29 #2
Jamen jeg skiftede batteri for 10 mdr. siden. Og forrige gang batteriet røg, skete det ikke så pludseligt.
Avatar billede egonspock Seniormester
23. juli 2003 - 21:20 #3
har du prøvet at resette Power Manageren, som det vist hedder.

Det er beskrevet her hvordan du gør: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

Hvilken version af 10.2 bruger du? Der har været rapporter om problemer med de tidlige udgaver, mens 10.2.6 lader til at være noget bedre. Min graphite iBook klarer ca. 3 timer, og der er batteriet vel 1,5 år gammelt.
Avatar billede minipod Nybegynder
08. september 2003 - 12:40 #4
Suk, problemet er løst. Batteriet lever i bedste velgående. Det var fordi jeg ikke havde det rigtige lysnedkabel i. Jeg havde brugt et standardlysnetkabel, som man bruger til barbermaskiner og gettoblasters. Men det skal åbenbart være et kabel der har tre ledere, som Apples eget, meget mystisk. Men det var det, der var galt.