Avatar billede stefan_r Nybegynder
18. juli 2003 - 19:03 Der er 1 kommentar

Data fra Navision C5 til Interbase SQL DB

En forretning har et kasseapperat med Navision C5. Forretningen har også en Interbase SQL Database som indeholder kunderne. Kunderne har et plastikkort hver med stregkode som identificere dem ved køb.

Kan det lade sig gøre og er det meget indviklet at overføre data om hvilke varer kunden har købt til interbase databasen så snart det bliver tastet ind på kasseapparatet.

Jeg har erfaring med interbase SQL, databaser og delphi/c++/java programmering. Findes der nogle hæfter om lige præcis mit problem?

Jeg håber i kan hjælpe :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2003 - 23:36 #1
Problemet kan vel opdeles i 3 under-problemer:

1) læse fra Navision
2) trigge på at der er sket enændring i navision
3) skrive til interbase

#3 er meget nem.

#2 må kunne løses ved periodisk pollning.

#1 må vær ekernen i problemet. Og nej - jeg ved ikke om man kan eller hvordan.