Avatar billede satanic_raven Nybegynder
18. juli 2003 - 04:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Selvmodsigende regler

Kom lige til at kigge lidt rundt blandt reglerne m.v. her på eksperten.dk, og kan ikke helt forstå 2 sætninger. De er som følger:

1. Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone.
  Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb
  eller injurier, det være sig mod firmaer eller
  privatpersoner, hører heller ikke hjemme på eksperten -
  og kan give anledning til deaktivering og sletning af
  indlæg. --- Kilde: http://www.eksperten.dk/regler.phtml

2. Eksperten påtager sig ikke ansvar for indholdet i
  spørgsmål, svar og kommentarer. --- Kilde: http://www.eksperten.dk/info.phtml

Betyder det at eksperten.dk rent faktisk ikke har et ansvar overfor indholdet, men alligevel griber ind hvis de finder det nødvendigt, hvilket gi'r dem et ansvar for at holde en sober tone???

Er squ egentlig lidt forvirret... Det virker som om eksperten.dk har et ansvar som de fralægger sig, samtidig med at de beholde ansvarsrettighederne...

Vil gerne ha' uddybet forholdet mellem de 2 punkter...

Håber ikke at jeg på nogen måde generer de ansvarlige for eksperten.dk og håber at en eventuel fejl bliver rettet...

S.R.
Avatar billede roenving Novice
18. juli 2003 - 04:27 #1
Det er da rart at der er nogen som tager sig tiden til at læse reglerne, det er jo godt nok en sjældenhed blandt nye brugere ;-)

-- men grundlæggende handler de to regler om to forskellige aspekter, selvom noget af indholdet vedrører det samme ...

Nummer 1 handler om hvordan vi (brugerne) opfører os i vores indlæg, at det er en forudsætning, at man opfører sig, så det er til at holde ud at være i samme stue ...

mens nummer 2 handler om hvad E* kan hænges op på overfor udefrakommende ...

Så den første handler om hvad DU skal forholde dig til, når du skriver et indlæg og den anden handler om hvad du kan forvente at EKSPERTEN påtager sig ansvaret for -- nogle enormt forskellige indgangsvinkler !-)
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
18. juli 2003 - 04:30 #2
Øhhh... Okay... Det tror jeg nu nok jeg forstår lidt af, men mener nu stadigvæk at de 2 ting beskriver hvordan Eksperten.dk forholder sig til de posts vi (brugerne) laver... Og hvis de gør det, så er de jo selvmodsigende...

S.R.
Avatar billede roenving Novice
18. juli 2003 - 04:37 #3
Nummer 2 handler overhovedet ikke om hvad de brugere som er hjælpe-administratorer gør på nogetsomhelst tidspunkt -- eller om hvad admin gør eller hvad IDG (som ejer sitet) gør ...
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
18. juli 2003 - 04:41 #4
Ok... Så Eksperten.dk har rettigheden til at ændre i/slette vores posts hvis nummer 1 bliver overskredet, og samtigdig kan de ikke drages til ansvar af udefrakommende, hvis noget indhold alligevel virker stødende???

Fint nok... Så er det afklaret, eller har jeg forstået dig forkert?

S.R.
Avatar billede roenving Novice
18. juli 2003 - 04:41 #5
Det er jo præcis det som er pointen i det punkt: Vi er helt uskyldige og har aldrig gjort det, som står her !-)

-- noget helt andet er så, hvad vi vil acceptere at være med til ...

Sammenlign det f.eks. med, at du holder en stor fest -- du vil klart henvende dig til en, som på en eller anden måde groft generer festligheden og bede vedkommende om at opføre sig ordentligt, men hvis pågældende opfører sig kriminelt i forbindelse med festen kan du selvfølgelig ikke påtage dig ansvaret for det ...
Avatar billede roenving Novice
18. juli 2003 - 04:42 #6
Vi krydsede lige, men ja til dit spm !o]
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
18. juli 2003 - 04:44 #7
Godt så... Jeg lukker og forlader dette emne så...

Og nåh ja... Tak fordi du uddybede de to...

S.R.
Avatar billede roenving Novice
18. juli 2003 - 04:47 #8
U'r welcome -- og så må jeg hellere svare, så du kan få lukket spørgsmålet *g*
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juli 2003 - 07:09 #9
Roenving>>Pointskraber.*LOL*
Satanic raven>>Velkommen til, rart at se en ny der sætter sig ind i tingene.*S*
Du vil sikkert få glæde af det her:
http://www.ebruger.dk/faq.asp - Eksperten: Sådan gør jeg.
Avatar billede roenving Novice
18. juli 2003 - 13:17 #10
>>fromsej
-- jeg har jo næsten ikke nogen, så jeg må ta' hvad jeg kan få ...

-- og hvorfor glemte jeg dog faq'en ?-)