Avatar billede anderx Nybegynder
17. juli 2003 - 01:31 Der er 24 kommentarer

underlig fejl på mit asus p2b bundkort

jeg har et problem jeg startet min putter op inde i dos den tæller rammene og finder HD også er det den kommer med den fejl hvor der  står at "keyboard is locked unlock the keyboard" jeg har prøvet at update min bios men det kan jeg ikke den fejler hele tiden er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få fikset det problem jeg kan ikke bruge PS2 port keyboard men jeg kan bruge en USB port keyboard der er ikke noget der men ikke PS2 Port og det er ps2 port jeg har i tasteturet jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med det et virkelig STORT problem
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 01:34 #1
"search num_boot_lockup" eller lign i din bios.
Prøv at ændre den?
Avatar billede anderx Nybegynder
17. juli 2003 - 01:35 #2
hvor finder jeg den henne kan jeg finde den inde i bios?
Avatar billede anderx Nybegynder
17. juli 2003 - 01:38 #3
jeg mener hvordan finder jeg den? hvor ligger den henne?
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 01:42 #4
Ja, kan du komme i bios, er det jo at gå ind på de forskellige muligheder, og kikke efter! :O)

Kender ikke p2b, og husker ikke selv navnet på hvor i bios muligheden ligger på mit eget p4b, og er ikke hjemme lige nu, til at tjekke :O(
Avatar billede anderx Nybegynder
17. juli 2003 - 01:43 #5
ja jeg har fundet den men det er ikke den der står helt nøjagtig "Keyboard is lock out Unlock it" står der altså jeg kan slet ikke bruge et tastetur der køre over ps2 port kun over usb
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 01:43 #6
Forresten, er det ikke dos som tæller ram m.m.!
Det er netop din bios som starter
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 01:44 #7
Så prøv at disable USB keyboard
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 01:45 #8
Selvom, det som står, lyder jo netop som om det "skal være locked"????

(er sgutte særlig stærk i bios)
Avatar billede anderx Nybegynder
17. juli 2003 - 01:46 #9
så kan jeg slet ingen ting hvis jeg disabler det så jeg tror ikke det er det men men det er bare underligt at den skriver det der FIS DER
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 01:46 #10
Eller måske en fejl på din ps2 port?
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 01:48 #11
Er der ikke en "search keyboard on boot up" eller lign?
Hvis, så vil en disabling formodentlig ende med der ikke er nogen fejl, men der er heller ikke noget keyboard?

hvad med et andet keyboard? Har du et liggende?
Avatar billede anderx Nybegynder
17. juli 2003 - 01:48 #12
nej det er det ikke jeg har sat den til at starte op med den så jeg kan trykke på SPACE BAR får at starte den op VIRKER FINT men jeg kan ikke fårstå at dem skriver det der kan det ikke være min bios der er FUCKED UP
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 01:49 #13
"ja jeg har fundet den men det er ikke den der står helt nøjagtig "Keyboard is lock out Unlock it" står der"

Kan du ikke "unlock it" ???
Avatar billede anderx Nybegynder
17. juli 2003 - 01:51 #14
jeg ved ikke hvor fanden jeg skal gøre det :) sorry mit sprog men jeg ved ikke hvor bare jeg vidste det
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 01:53 #15
hmm, på mit p4b, bruger jeg "Enter" for at få en menu over valgmuligheder for de enkelte "ting" i bios'en.

F.eks. søgning efter et keyboard under startup, "Enter", "Disabled" eller "Enabled"
Avatar billede anderx Nybegynder
17. juli 2003 - 01:55 #16
hmmm det tror jeg ikke der er på mit p2b det er jo gammelt men det er irriterende at den siger det men tror du ikke at du kan finde ud af hvad menu jeg skal ind i i min bios
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 02:00 #17
Hvilken bios version bruger du nu?
Avatar billede anderx Nybegynder
17. juli 2003 - 02:00 #18
1012 hedder den
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 02:08 #19
Har du været gennem manualen?
http://www.asus.com.tw/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=2&l3_id=1&m_id=3&f_name=p2b(pcb1.02).pdf~zaqwedc

brug højreklik og "gem som" (pdf fil)

Er nødt til smutte nu.
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 02:09 #20
æv dte ville den ikke!
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 02:09 #21
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 02:14 #22
hmm, indtil videre, er der i "standard" en "halt on"
Hvad med "All, but keyboard"? (tror det nu ikke)

kikker videre!
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2003 - 02:20 #23
Nå, er sgu nødt til at drøne nu!

Har du været i "ASUS DMI configuraion utility" ?
Avatar billede sonos Nybegynder
21. juli 2003 - 07:06 #24
Er der en nøgle i dit kabinet, er den låst