Avatar billede ferdinand.k Mester
15. juli 2003 - 11:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hvem er online?

ville det være en ide at kunne se en liste over hvem der er online, og deres respektive mailadresse, eller andre data?! Det ville være meget rart at kunne se hvem der er på bla...
Avatar billede fromsej Praktikant
15. juli 2003 - 11:15 #1
Hvorefter man ville blive bombarderet med mails fra alle, som mener at lige netop deres problem er det allervigtigste, det er ikke en god idé.
Avatar billede exp Juniormester
15. juli 2003 - 11:29 #2
Har faktisk tænkt på det samme... det kunne jo evt laves som icq hvor man kan have en privat adresseliste, og sa skal man give hinanden tilladelse til at være på hinandens online-liste...
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. juli 2003 - 11:29 #3
så kunne man udelukke mailadressen eller lign. nu var det lige fordi jeg f,eks skulle have fat i en bruger, fordi vedkommende havde en db jeg skulle tilsendt. derfor ville det være en god ide at se en liste, for at se om man kunne forvente at brugeren ville svare?! man kunne evt kompinere det med en chat funktion, som man naturligvis ikke brugt til spg, men en som alle var logget ind på. den kunne bruges til at poste en maddelelse ud til alle brugere fra eksperten.dk's side, hvis der var en sådanne, eller snak om vind og vejr?!hva ved jeg?! er det en skidt idé?!
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. juli 2003 - 11:30 #4
lige precis!!! damn we think alike.. :)
Avatar billede exp Juniormester
15. juli 2003 - 11:32 #5
ferdinand - på www.ebruger.dk var der en chatfunktion, men den blev fjernet da der ikke var nogen der brugte den...
Avatar billede kenp Novice
15. juli 2003 - 11:33 #6
det var ikke noget jeg kunne tænke mig! en ting er at kunne se folk om de er på, men jeg ville ikke have at folk kunne sende beskeder og andet til mig!
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. juli 2003 - 11:38 #7
det er klart at man skulle kunne give folk tilladelse til at sende beskeder og meget andet, ellers ville det gå forvidt. Nu har jeg ikke set funktionen på ebruger, men det kommer jo også an på hvordan den er struktureret. hva med at give brugerne mulighed for selv at vælge om man vil være synlig, og hvormeget man vil vise af sine data?!
Avatar billede fet321 Nybegynder
15. juli 2003 - 23:28 #8
Nu er eksperten.dk jo ikke en chat!
Så at lave værktøjer, som skulle gøre det nemmere at bruge eksperten, som en chat er jo egentlig en rigtig dårlig ide.
Der er i forvejen alt for meget ligegyldig spam, ævl, flames osv. (ikke specielt møntet på dette indlæg ;).
Men det bliver sværere og sværere at finde den info det drejer sig om.
Så vidt jeg har forstået, så er eksperten et IT vidensdelingssite.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
26. juli 2003 - 14:58 #9
Jeg vil anbefale dig at lave en temp "anonym" mail-adresse, f.eks. på hotmail.com - (hvis den bliver spammet, kan du bare lukke den igen.) Adressen kan du så meddele her.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
31. juli 2003 - 12:19 #10
hvis folk er interesseret i at andre får fat i deres mail-adresse, ICQ nummer osv. Ja, så kan de jo skrive det på deres minisite.

om der skal være en eksperten-chat? Tjaa, jeg er både for og imod, nogle gange kunne det da være meget hyggeligt (specielt på det små nattetimer) Og hvis det kunne holde en masse spam ude af spm., ja, så er en sådan chat jo også ganske nyttig. Men jeg tror dog ikke, at det vil kunne holde spammet ude af spørgsmålene, da spammet ofte opstår spåntant i et spørgsmål.

mvh.
Gonza
Avatar billede exp Juniormester
31. juli 2003 - 12:23 #11
gonza.dk >>
SOm jeg skrev tidligere... der var jo netop den mulighed på ebruger, men ingen brugte den...
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
02. august 2003 - 10:06 #12
Jeg syntes det villle være rart, når man går ind i en brugers profil, så står der: Status: Online/Offline.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
03. august 2003 - 23:27 #13
exp -> nu er det jo ikke alle på eksperten der kender til ebruger, måske man skulle lave nogle links til 'support-siderne' fra eksperten.dk?
Avatar billede ferdinand.k Mester
06. august 2003 - 07:11 #14
Avatar billede exp Juniormester
06. august 2003 - 12:04 #15
gonza.dk >>
Ja... men nu må vi jo lige se hvordan den nye eksperten kommer til at se ud...!
Avatar billede ferdinand.k Mester
04. februar 2004 - 13:26 #16
duttelig dut... lukker lige..