Avatar billede plobber Nybegynder
14. juli 2003 - 13:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af www.kamikazetequila.tk

Hey.
Jeg har lavet lidt design på det seneste og jeg syns at
www.kamikazetequila.tk (siderne er ikk udfyldt) og www.tmkguild.tk(skal til at lave et forum) er de bedste.
Hva syns i derskal rettes / er godt på www.kamikazetequila.tk da det er den der er aktuel for mig lige nu...
Avatar billede docand Nybegynder
14. juli 2003 - 13:38 #1
Efter min mening er der en række gode og knap så gode ting ved dit design. Det er godt, at du bruger samme grafik til overskriften/titlen "Kamakaze Tequila", og at siderne har samme opbygning/struktur hele vejen igennem. Det tydeliggør, at man befinder sig på samme websted. Dine thumbnails er også en god ide.

Et par forslag:

- brug relative værdier til width og height på tabellen i stedet for absolutte pixels-værdier. F.eks. width="750". Så opnår du et skalerbart design.

- Sørg for at tekstens farve ikke er blå. Nogle brugere forveksler blå tekst med links.

- Understreg dine links i menuerne. Lav dem lilla/røde, når brugerne har besøgt dem: a:visited { color: purple }.

- Menupunktet "Thx too" synes jeg ikke er særligt beskrivende - i hvert fald ikke for nye brugere. Prøv at ændre det til en mere sigende titel.

- Giv dine sider titler. F.eks. News - Kamikaze Tequila. Så kan brugerne bookmarke de enkelte sider og stadig få en beskrivende titel.

- Sørg for at placere Login-boksen øverst på siden. Derved kan brugerne logge ind ved blot at taste 2 gange på tab.

Håber det kan bruges. Forslagene mht. links osv. er måske ikke specielt relevante for din målgruppe (det er formentlig rimelig rutinerede brugere), men hvis du interesserer dig for brugervenlighed, så kik forbi http://www.useit.com/. Over for nye brugere kan det dog være en god idé, at gøre siden så brugervenlig som muligt.
Avatar billede plobber Nybegynder
14. juli 2003 - 14:01 #2
tak for ideerne... Login bliver nok ikk flyttet, men jeg skal nok ændre farve på tekst og lave links lidt tydeligere, måske med en understreng.. Vlink skal være samme farve som Link og Alink.. det syns jeg er pænest.

Mht Relative værdier... det for stod jeg ikk.. du mener at jeg skal gøre så der hvor teksten står bliver bredere på en størere oplæsning ???
Avatar billede plobber Nybegynder
14. juli 2003 - 14:01 #3
skla på arbejde... læser eventuelle svar senere..
Avatar billede docand Nybegynder
14. juli 2003 - 15:02 #4
I stedet for at skrive

<table border="1" width="750" cellspacing="0" cellpadding="0">

kan du skrive

<table border="1" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">

Du kan naturligvis også angive et andet procenttal: f.eks. width="80%". På denne måde opnår du et skalerbart design.
Avatar billede plobber Nybegynder
15. juli 2003 - 11:58 #5
har prøvet med forskellige %'er
Det syns jeg ikk var nogen succes :D

så.. jeg holder mig til 750 i bredden :D