Avatar billede soylant Nybegynder
13. juli 2003 - 16:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hva må man ligge til downloads

hej

jeg har lavet en hjemmeside, hvor jeg blandt andet har lavet en side med downloads, men jeg vil lige hører om der er nogen der ved hvad reglerne er for hvad man ligger ud,
må feks. godt ligge tweak xp ud når det er en trail?? version, og hvad med driver må man ligge det ud??
man skulle jo nødig få et drag over nakken fordi man ligger noget ud som ikke må ligge der.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juli 2003 - 16:14 #1
Du skal nok kikke i de forskellige producenters lincens/Copyright regler.
Det står normalt når du installere programmet, ellers er der en readmin fil
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
13. juli 2003 - 16:15 #2
En god ide er og tage kontakt til de respektive firmaer og indhente en bevilling fra feks. microsoft. ellers hedder det at det er freeware og shareware.
Avatar billede ducks Nybegynder
13. juli 2003 - 16:31 #3
Somregel tror jeg ikke du må lægge dem ud til download selv, men du kan linke til siden på producentens hjemmeside, hvor man kan downloade filen, altså næsten direkte link. For jeg tror ikke du må linke direkte, hvis de fx har reklamer på sitet og så vil de jo gerne vise deres side frem for flest mulige.
Avatar billede soylant Nybegynder
13. juli 2003 - 17:14 #4
hej
vil det sige jeg godt må ligge freeware og shareware ud til download, erller misforstod jeg den??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juli 2003 - 17:41 #5
se licensen
men normalt så må du godt med freeware
shareware, er lidt mere tricky, men se lincens/copyrighten til programmet
Avatar billede spoony Nybegynder
13. juli 2003 - 18:11 #6
Læs readme filen
Avatar billede soylant Nybegynder
10. november 2004 - 16:37 #7
så blev jeg det klogere, takker