Avatar billede caviar Nybegynder
10. juli 2003 - 12:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Reninstallation - hvad gør jeg forkert?

Jeg er ved at reinstallere en nabos PC fra bunden. Jeg booter op på WinXP diskette, da CD'en ikke er bootable. Jeg har slettet partionerne, oprettet en ny og formateret.

Herefter går jeg på CD-rom drevet skifter til i386 og skriver winnt. Installationen går igang og kopierer en masse filer (det kan jeg se i status bjælken) - pludselig sker der ikke mere i status bjælken og der er blå skærm med beskeden "Vent mens programmet installerer filer til harddisken" - eller noget i den stil. Der går den bare i stå og der sker ikke en dyt.
Hvis jeg genstarter fortsætter installationen og jeg kan vælge Installer, Reparer og Afslut - jeg vælger selvfølgelig Installer og trykker enter.
Så står der ".... kan ikke finde slutbruger licensen, tryk F3 for at afslutte installationen"

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
10. juli 2003 - 12:32 #1
Muligvis en fejl på CD'en. Du kan evt. få den byttet, der hvor du købte den.

Jeg havde noget af det samme problem, da jeg skulle installere XP på min maskine.
Jeg gjorde fuldstændig det samme som dig, og da den kom med denne besked: "Vent mens programmet installerer filer til harddisken", skete der heller ingenting - i en halv time. Derefter begyndte den at kopiere selve Windows.
Avatar billede maxwell Nybegynder
10. juli 2003 - 12:33 #2
start med at brug en ORGINAL Windows XP cd-rom....

og se om det ikke hjælper....
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
10. juli 2003 - 12:34 #3
Hehe :)
Avatar billede caviar Nybegynder
10. juli 2003 - 12:43 #4
He he - javel... =)
Ja, nu er det jo ikke min CD, men jeg skal da give beskeden videre.

Men znuggle, vente en halv time er også en mulighed eller hvad?! Nu lader jeg den stå, og ser hvad der sker.
Kan der godt være en fejl på CD'en, selvom den sagtens kan installere XP, når man gør det inde fra Windows?
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
10. juli 2003 - 12:53 #5
Ja, det kan der.

Hvis det med at vente ikke virker så prøv at få fat i en anden CD.
Avatar billede caviar Nybegynder
10. juli 2003 - 12:57 #6
Ok - du hører fra mig - så du kan få point....
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
10. juli 2003 - 13:05 #7
Ok ;)
Avatar billede maxwell Nybegynder
10. juli 2003 - 13:18 #8
hvorfor ikke bare ringe til Microsoft ??
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
10. juli 2003 - 13:19 #9
Hvorfor ikke bare spørge på Eksperten?
Avatar billede maxwell Nybegynder
10. juli 2003 - 13:25 #10
;-) ja ...
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
10. juli 2003 - 13:54 #11
Hvordan går det, caviar?
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
10. juli 2003 - 16:34 #12
Ja?
Avatar billede caviar Nybegynder
10. juli 2003 - 19:54 #13
Hej med jer - jeg blev færdig. Tålmodighed er en go ting. Jeg ventede cirka en halv time og installationen fortsatte.

Maxwell - tror ikke lige der er point der.

Go sommer..
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
10. juli 2003 - 20:30 #14
I lige måde ;)