Avatar billede styler.dk Nybegynder
06. juli 2003 - 17:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

se hvad en MAC computer kan?

hej hej alle sammen, jeg er lige nu i Holland...

og er paa nettet, ham som jeg bor ved spurgte om jeg kendte en masse til computere og jeg sagde selvfoelgelig ja for det goer jeg saa...

Han spurgte mig saa om jeg kunne finde ud af hvor mange ram, hvor stor HDen er osv. og jeg sagde ja..

og jeg gik op til computeren og saa det var en MACos eller hvad den nu hedder....

Og nu er mit spoergsmaal saa:

Hvordan kan jeg se hvor mange GB og ram, osv computeren har?

//styler

ps jeg fatter IKK en skid af MAC saa i skal lige besvare spoersmaalet paa pap, altsaa VERY easy
Avatar billede straszek Praktikant
06. juli 2003 - 17:39 #1
hvilken mac drejer det sig om?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
06. juli 2003 - 17:47 #2
Ehm.....

Det ved jeg hellere ikke engang, jeg spurgte og han sagde: MAC OS,  jeg tror det er MAC 9, fordi det har den skrevet nogle steder
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. juli 2003 - 17:50 #3
kan du ikke åbne en consol og skrive
df
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juli 2003 - 17:51 #4
loadet> Er det ikke UNIX kommandoen? I så fald virker den vel kun under OS X
Avatar billede straszek Praktikant
06. juli 2003 - 17:52 #5
I æble menu i vestre højerne er det er menupunkt der hedder system profiler, eller måske noget andet hvis det er et hollandsk system, men det kan oplyse det du efterlyser.
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. juli 2003 - 17:57 #6
jpvj > aner det faktisk ikke ...jeg ved bare det virkede på den ibook jeg havde fat i sidst :)
Avatar billede kado Nybegynder
06. juli 2003 - 18:23 #7
Det hele drejer sig om hvilken version af Mac OS, maskinen har installeret.
I æble-menuen kan du finde Om Mac OS, Om denne Computer, det er 1. menupunkt ihvertfald.

her vil du kunne se omfanget af RAM.
Yderligere oplysninger får du i Apple System Profil, det hedder formentligt næsten det samme på Dutch.

/kado
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. juli 2003 - 18:28 #8
Mac OS 9: æble menu>Kontrolpaneler>Hukommelse  under feltet Fri indbygget hukommelse.

/per
Avatar billede styler.dk Nybegynder
09. juli 2003 - 11:32 #9
Ehm.. er hjemme igen, prøvede at svarer herinde, men MACen var ikke så vild med Eksperten menu system, hehe..
det var MAC OS 9.0

i kan lige svarer så vil i få point for jeres deltagelse....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. juli 2003 - 11:48 #10
Ok! Her er der et svar. :-)

/per
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. juli 2003 - 20:21 #11
ingen point her .. ;)
Avatar billede styler.dk Nybegynder
10. juli 2003 - 17:02 #12
ok ok ok....