Avatar billede junl Nybegynder
06. juli 2003 - 14:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køre Demo'er fra server

Kan det lade sig gøre, at have en server kørende med f.eks. 5 klienter. På serveren (en bette Pentium 200 med harddisk) installeres så f.eks. demospil og programmer. Kan disse køres fra klienterne? Serveren kan altså i sig selv ikke køre spillene/programmerne, men det kan de klienterne. Således at en demo ikke skal installeres på 5 fem maskiner - men bare på serveren?

Jeg savner ikke en beskrivelse til hvordan - men kan det lade sig gøre?

Jeg er ikke sikker på, at katagorien (hvor dette spørgsmål er placeret) er korrekt - ret mig venligst :-)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 14:25 #1
Det kan jo godt lade sig gøre, men kune hvis demoen ikke er afhængig af diverse Registrerings database ting... Men du kan jo bare prøve at installere spillet på serveren, og så kører .exe filen fra en af klient maskinerne
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 14:26 #2
Og hvis spillet så kører, Jaaaah, så kan det sagtens lade sig gøre :)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 14:27 #3
Men det kommer nok til at kører lidt langsomt, men prøv og se om det ikke går :)
Avatar billede junl Nybegynder
06. juli 2003 - 14:57 #4
Grunden til, at jeg spørger er såmen at server endnu ikke kører :-) Så jeg kan ikke bruge trial and error metoden. Den ligger i stumper. Jeg vil ikke sætte den op, hvis det ikke kan lade sig gøre.
Jeg er klar over problemet med registreringsnøgler osv. men ved til gengæld også at Novell har lavet en program manager (kan ikke huske navnet) der kan løse det problem. Så sådan set er spørgsmålet mere, om et sådan program findes til andre netværk - jeg er ikke interesseret i, at køre Novell net.
Avatar billede junl Nybegynder
25. oktober 2003 - 21:12 #5
Lukker