Avatar billede krydset Nybegynder
27. juni 2003 - 19:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kamera følge en linie

Hejsa hvordan for mam et free kamera i 3d studio max til at følge en linie og dreje til siderne samtidig.

Har hørt man skal bruge en dummy helper men kan ikke lige få det til at virke ;-/

Men 40 point til en løsning
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. juni 2003 - 20:18 #1
Ja, du skal lave en dummy og attache den til linien, derefter skal du linke kameraet til dummyen.

Det er svært at forklare, når jeg ikke sidder ved din computer.

/per
Avatar billede krydset Nybegynder
27. juni 2003 - 20:25 #2
nu jeg fået den fæstet til linien som er en cirkel. men når den kører rund på cirklen skal kameraet hele tiden følge det der i midten. hvordan gør man det
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
27. juni 2003 - 21:42 #3
Hvorfor bruger du free camera? Hvis du lavede et target kamera og placerede targetet i midten ville du få den ønskede effekt.

Der er ingen grund til at attache cameraet til en dummy. Lav et camera, under motion > potition, giv cameraet en 'Path constrain' controller og vælg din path.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. juni 2003 - 22:55 #4
moohykler> You are the master! men jeg har ikke arbejdet med Max  siden version 2.0 *GG*

/per
Avatar billede krydset Nybegynder
28. juni 2003 - 11:27 #5
moohykler.

Den må du uddybe lidt. hvis du vil.
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
28. juni 2003 - 12:25 #6
Hvad skal uddybes? Du laver et target camera og placerer targetet i midten af cirklen. Kameraets placering er ligegyldig. Du vælger kameraet. Trykker på motion knappen (ikon = hjul, øverst til højre). Under motion vælger du Parameter > assign controller > transform > position. Med position markeret trykker du på assign controller og vælger path constraint. Vælg derefter add path, og vælg din cirkel shape.
Avatar billede krydset Nybegynder
29. juni 2003 - 11:10 #7
Mange tak gor hjælpen moohykler her er points
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
11. juli 2003 - 19:05 #8
Tilykke Eksperten, med spm 370000 :o)
Avatar billede krydset Nybegynder
12. juli 2003 - 13:56 #9
*LOOL*