Avatar billede janegil Nybegynder
27. juni 2003 - 10:26 Der er 5 kommentarer

Prøv å få utskriften innenfor et stående A4-ark?

Hvis jeg skriver ut et ark med visdomsord fra eksperten, blir teksten klippet ved høyre marg.

For å rette det, skal nok noen av breddene angis som prosenter (mindre enn 100) i stedet for pixler, bannere ha overflow:hidden; osv.
Avatar billede Chewie Novice
27. juni 2003 - 10:31 #1
Kan du ikke vælge at udskrive "liggende" ?
Avatar billede snowball Novice
27. juni 2003 - 10:31 #2
Det er faktisk en OK idé hvis der blev lavet en knap eller lign. så man kan åbne spørgsmålet i et vindue som er udskrifts venlig !

Snowball
Avatar billede bearhugx Nybegynder
27. juni 2003 - 10:50 #3
igen vil jeg gøre reklame for et spm jeg lavede sidste efterår
  http://www.eksperten.dk/spm/261870 [Indførelse af "Print denne side"-knap]

desværre har jeg modtaget ca. nada response fra Admin....

Og senere har jeg fundet ud af, at man endda ikke engang behøver en udskriftsknap -- Hvis man laver et stylesheet som er minded på udskrift (media="print"), så bliver det automatisk brugt når man printer ud (så hele magien er tranperant for brugerne...)

Men lad os (igen) sende et budskab til Admin om, at vi meget gerne vil have ordenlige udskrifter fra eksperten...!!

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede janegil Nybegynder
27. juni 2003 - 11:29 #4
Jeg gidder i gunnen ikke hverken å skifte til liggende eller å lete opp en "utskriftsvennlig" lenke. Dessuten er det ingen garanti for at liggende er nok, heller, brukeren kan ha ekstreme skrift- papir- og pixelstørrelser.

Et alternativ til å bruke to stilark, er å bruke @media inne i arket.
Se et nerde-eksempel på http://landsbank.fo/test/atmedia.html og et mere lettfattelig på http://landsbank.fo/test/media.html
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2003 - 12:43 #5
-- men brugen af og kendskabet til @media print{} er jo ikke udbredt nok til at nogen føler sig sikre, så er det ikke @media-protokollen vi skal slå et slag for -- det ville faktisk være lækkert, hvis nogen havde tilstrækkelig erfaring med dette hjørne af CSS til at give letfattelige råd !-)