Avatar billede Chewie Novice
24. juni 2003 - 10:13 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

ExpUpload.dk _ Død og begravet

Hej Exp´er

ExpUpload er ved at dø .... jeg er gang på gang blivet svigtet af dem jeg er startet samarbejde med. (med al respekt og forståelse for deres eksamner og lign.)

Selve upload systemmet er udviklet af jelzin101.

Det vi mangler et design, et sted at have siden liggende og en det kan sætte det hele sammen.

der er blevet lavet nogle enkelte design foreslag
http://www.dinos.dk/index.php?op=10&act=bdfag&spm=3

Hvis der er nogle der er frisk på at give hånd med (helst en hel arm) så kommenter her !

chewie

(Vi har fået tilladelse til dette søster site af jfl (admin))
Avatar billede exp Juniormester
24. juni 2003 - 10:18 #1
Jeg er på sagen :-)
Avatar billede Chewie Novice
24. juni 2003 - 10:23 #2
exp >> hvad kan du og hvad har du lyst til at hjælpe med ?? landet ligger frit :o)
Avatar billede exp Juniormester
24. juni 2003 - 10:26 #3
chewie >>
Jeg kan en del PHP og har et par kontakter, har jeg sendt et par mails ang. hosting. Sidder og fifler med et design :-)
Avatar billede Chewie Novice
24. juni 2003 - 10:31 #4
exp >> OK kigger på det :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2003 - 21:04 #5
expupload er en kanon ide - jeg har en ting som jeg syntes dem der designer siden skal tænke på: sørg for at samme blå farve som der bruges på eksperten går igen på expupload - det giver lidt tilhørsforhold, hvis i forstår hvad jeg mener :)

(kan desværre nada så kan ikke hjælpe jer)
Avatar billede exp Juniormester
24. juni 2003 - 21:35 #6
john >>
Kan du noget grafisk?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. juni 2003 - 21:42 #7
exp >> kan også lidt php, hvis du har brug for en ekstra koder (måske ikke til hjælp (der er du sikkert overlegen!) men ideer, codereview osv...) ....

Ps: er grafisk analfabet...
Avatar billede exp Juniormester
24. juni 2003 - 21:45 #8
bearhugx >>
Vender lige tilbage til dig senere - skal først lige have ryddet op i slamkodningen *GG*
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2003 - 22:10 #9
exp> Jeg kan intet - nada. Desværre :)
Avatar billede exp Juniormester
24. juni 2003 - 22:14 #10
john >>
Du kan vel for f*nden et eller andet *GG*

Nå, jeg prog'er lidt videre - nu har jeg haft lidt pause :-)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. juni 2003 - 22:15 #11
exp >> har du en feature-list so far ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2003 - 22:15 #12
exp> njah... www.friserverplads.dk/stigers (sådan er min hjemmeside;))
Avatar billede exp Juniormester
24. juni 2003 - 22:17 #13
john >>
FANtastisk :-)

bearhugx >>
Bakser lige en hurtig en sammen - 2 sec
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. juni 2003 - 22:18 #14
du kan evt. sende den til soeren (at) skroeder (dot) dk
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. juni 2003 - 22:18 #15
john >> inspirerende flash... (to boldly go, where no flash has gone before.... :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2003 - 22:21 #16
hehe - det fik mig lige igang med noget nyt ;)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. juni 2003 - 22:25 #17
john >> aha ... Noget du vil indvie os i -- eller sige, hvornår vi så kan se det på din hjemmeside :-)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. juni 2003 - 22:25 #18
hmmm spørgsmål >> eksisterer domænet expUpload.dk ikke eller ... (bring me up to speed...)
Avatar billede exp Juniormester
24. juni 2003 - 22:28 #19
Featurelist - det er hvad jeg har lige nu... Nogen ønsker (vær specifikke)

www.firewerx.dk/expupload/
Avatar billede exp Juniormester
24. juni 2003 - 22:28 #20
bearhugx >>
jo, chewie har det... (siger han ;-)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. juni 2003 - 22:29 #21
Hmm er det ikke en To Do liste - i stedet for en feature-list...

Skal expUpload kunne andet end upload -- Features, si vous plait...
Avatar billede exp Juniormester
24. juni 2003 - 22:38 #22
nårh... på den måde :-)

expupload.dk skal virke som expupload-funktionen på www.dinos.dk

Mit mål er at lave det med nogenlunde samme syntaks som på E, altså hvis man vil se alle billeder til et specifikt spørgsmål, så vil linket være:
www.expupload.dk/spm/368509 ; Vil man se et specifikt billede til dette spm bruges www.expupload.dk/spm/368509#5

På samme måde vil alle billeder uploadet af fx mig kunne ses sådan: www.expupload.dk/bruger/exp (men tror det bliver på en anden måde, da folk som /cdc etc. vil blive problem-børn)

Der bliver to måder at uploade på - en trin-for-trin-guide (er færdig) der guider usikre brugere gennem processen, samt en mere avanceret version (hurtigere, ikke flere muligheder) til vante brugere.

Til sidst, efter et upload, præsenteres brugeren for en række metoder (links) til hvordan han kan linke til det relevante billede
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. juni 2003 - 22:47 #23
Hmm... fik lige nogle ideer til anderledes features :-)

** Hvad med en oversigt (på brugerbasis) over, hvad man har uploadet - og en mulighed for at opdatere...

** Er der også muligheder for at skrive kommentarer til de forskellige filer...

** Hvilke filer understøttes --- Er det både grafik - eller er det også f.eks. PHP eller ASP kode ... (og hvad med HTML JavaScript og CSS) og Word / PDF

** Abonnering på spørgsmål (få en mail, hver gang der bliver uploadet nye filer til et bestemt spm.

** Abonnering af type (lidt tricky) - (få en mail, hvergang der bliver uploadet en fil af en bestemt type (f.eks. PHP))

** Webbaseret browsing af arkiver (Zip/RAR-filer) -- En fil-listing af indhold af et arkiv - evt. at man kan downloade en enkelt af de filer i et arkiv

** Mulighed for at downloade alle filer, tilknyttet et spm (dynamisk pakket sammen til en zip-fil) - evt. med en dialog for udvælgelse af filer, man gerne vil have ned :-)

/Søren
Avatar billede exp Juniormester
24. juni 2003 - 22:56 #24
** Hvad med en oversigt (på brugerbasis) over, hvad man har uploadet - og en mulighed for at opdatere...
!! Ikke i første omgang... Hvad en bruger har uploadet kan ses her: www.expupload.dk/bruger/brugernavn

** Er der også muligheder for at skrive kommentarer til de forskellige filer...
!! Er taget til overvejelse - men i første omgang skrives kommentarer på E :-)

** Hvilke filer understøttes --- Er det både grafik - eller er det også f.eks. PHP eller ASP kode ... (og hvad med HTML JavaScript og CSS) og Word / PDF
!! Kommer an på jelzin101

** Abonnering på spørgsmål (få en mail, hver gang der bliver uploadet nye filer til et bestemt spm.
!! Kommer på todo-liste

** Abonnering af type (lidt tricky) - (få en mail, hvergang der bliver uploadet en fil af en bestemt type (f.eks. PHP))
!! Tror det bliver i version 2 :-)

** Webbaseret browsing af arkiver (Zip/RAR-filer) -- En fil-listing af indhold af et arkiv - evt. at man kan downloade en enkelt af de filer i et arkiv
!! Igen, v2...

** Mulighed for at downloade alle filer, tilknyttet et spm (dynamisk pakket sammen til en zip-fil) - evt. med en dialog for udvælgelse af filer, man gerne vil have ned :-)
!! Så skal en anden enten lære mig det eller lave det - for det har jeg INGEN anelse om hvordan man laver...
Avatar billede Chewie Novice
25. juni 2003 - 08:50 #25
Fedt og se der sker noget drenge :o) der er sket mere på de sidste 24 timer end sidste halve år !!

kanon
Avatar billede exp Juniormester
25. juni 2003 - 12:21 #26
Har lidt problemer med idéen om brugerlogin og alt det der... Synes det er lidt overkill at brugerne (igen) skal oprette sig for at bruge en exp-service. Som det kan ses på dinos.dk kan brugerne (generelt) godt finde ud af at styre hvad indhold der kommer i databasen - der er dog visse undtagelser, men hvis det går fuldstændig galt må vi jo tilføje en coadm-funktion der kan fjerne irrelevante billeder, fx porno etc.
Avatar billede Chewie Novice
25. juni 2003 - 12:33 #27
Du kan lave det sådan at hvis man ønsker nogle af de ekstra funktioner som eks. bearhugx efterspøgere kan man tilmelde sig ... hvis ikke funker den bare som dinos idag

Coadmin .... ja det er nok et must, da der helt sikkert vil være nogle hoveder der skal fis og ballade

chewie
Avatar billede bearhugx Nybegynder
25. juni 2003 - 12:34 #28
ja ... Men hvis mail-udsendelsesfunktionalitet _på et eller andet tidspunkt_ skal implementeres (du siger v2), så skal vi alligevel have registreret brugernavn for at holde styr på emailadresserne (med mindre man evt. tilmelder sig en mailingliste som f.eks.
  spm368509-subscribe@expupload.dk
)

Der er også bruger-styring på de to profil-søstersites (xpxp.dk og ebruger.dk) - så hvorfor ikke hos os også...

/Søren

PS: har lavet et hack i php så man også kan tage brugere som /cdc
expupload.dk/bruger/=/cdc
expupload.dk/bruger/=bearhugx

bruger.
<?php
  $path=$_SERVER["PATH_INFO"];
  /*
  if( substr($path,2,1) == "/" ) {
    $user = substr($path,2);
  } else {
    $user = substr($path,1);
  }
  */
  $user = substr($path, 2);

  print("user=".$user);
?>
Avatar billede bearhugx Nybegynder
25. juni 2003 - 12:36 #29
i stedet for at vi om 2 måneder alligevel skal bede folk om at registerer sig... (folk har nemmere ved at forstå, at de skal registerer sig fra starten, end at det evt. på et eller anden tidspunkt bliver dem _pålagt_ at registere sig for at kunne fortsætte med at bruge servicen...)
Avatar billede Chewie Novice
30. juni 2003 - 12:05 #30
Hvad så exp ..... kan du give en status ??
Avatar billede exp Juniormester
30. juni 2003 - 12:21 #31
Har ikke snakket med jelzin endnu - er på arbejde lige nu. Melder tilbage i aften når jeg kommer hjem :-)
Avatar billede Chewie Novice
30. juni 2003 - 12:26 #32
Okie Dokie :o)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
30. juni 2003 - 12:26 #33
Venter også spændt :-)
Avatar billede exp Juniormester
30. juni 2003 - 21:47 #34
her er hvad jeg indtil videre har lavet - har ikke fået snakket med jelzin101 endnu, og mht brugerlogin; der skal jeg bruge lidt hjælp - er en spasser til den slags... overvejer sukos' mysql-login

Grafik skal en der kan finde ud af den slags nok lave, der er tæerne skruet forkert på :-)

i bunden ligger et hint-script:
<?php
$query = mysql_query("SELECT id, hint, ((id*0)+rand()) AS RandomID FROM `hints` ORDER BY RandomID LIMIT 0, 1");
$res = mysql_fetch_array($query);
echo stripslashes(nl2br($res['hint']));
mysql_close();
?>

... men det vælger hele tiden den samme tekst (på min egen comp, det ene; på 1go-serveren det andet)

P.S. Der bliver jo som sagt ikke uploadet noget, men dataene bliver da sendt rundt i systemet...!
Avatar billede exp Juniormester
30. juni 2003 - 21:47 #35
Avatar billede exp Juniormester
30. juni 2003 - 21:50 #36
al tekst styres via database, så når den tid kommer er burde det være let at rette ting og sager til...
Avatar billede bearhugx Nybegynder
06. juli 2003 - 02:58 #37
exp >> hmm ... status ?

/Søren

ps : arbejder så småt/lidt på en mock-up version, som inkorporerer de fleste af de features, som jeg listede tidligere (zip-tingen må vente :-).... Her er det dog brugerstyret fra starten (man skal have en konto for at kunne uploade) men der skulle være mulighed for at "abbonere" på spm, kommentere på indlæg, samt mulighed for coadmins til at fjerne indlæg.
Avatar billede exp Juniormester
06. juli 2003 - 08:38 #38
Jeg har været syg den sidste uges tid og har derfor ikke rigtig fået lavet noget... Hænger stadig lidt med snuden, men regner med at vende stærkt tilbage mandag eller tirsdag!
Avatar billede exp Juniormester
15. september 2003 - 23:12 #39
Jeg kan nu røbe, at den første (skrabede) version af expupload er funktionel - jeg kalder den pt. version "en-masse-nuller-og-et-ettal". Lige nu arbejder chewie på at få hosting på plads, og så snart det er klaret, vil vi lancere expupload.dk.

Men indtil da må i lige have lidt ekstra tålmodighed.

I øvrigt kan i følge med på www.ebruger.dk - der vil vi starte med at indkalde til beta og stresstests når tid er.

/exp
Avatar billede Chewie Novice
18. august 2010 - 12:28 #40
lukker
Avatar billede exp Juniormester
18. august 2010 - 13:09 #41
Hmm... når man tænker på, hvor lang tid jeg brugte på projektet, er det lidt skræmmende, at jeg her 7 år senere, slet ikke kan huske det :-o
Avatar billede Chewie Novice
18. august 2010 - 13:20 #42
Det var ellers gode tider :)