Avatar billede scripttumpen Nybegynder
24. juni 2003 - 00:51 Der er 8 kommentarer

Stavekontrol I MS-office word 97

Hvorfor kan man ikke bare skift en enkelt (stavekontrol-) fil ud og dermed få kontrollen på det sprog man ønsker - hvor svært kan det være og hvad hedder filen (User/braucher/buger or what ever)?. Hvis erikjuul giver et eller andet svar får han de næste 15 pts.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. juni 2003 - 01:00 #1
Hvis det er fordi du syntes at du skylder erikjuul nogle point, så var det meget nemmere at oprette et spørgsmål til ham f.eks. Point til erikjuul og så henvise til hvilket spørgsmål du syntes at han skal have point for.

Denne løsning som du nu har valgt er ikke ok i følge reglerne og kan nemt misfortolkes så luk du det igen og lav et direkte til erikjuul.
Avatar billede connie Nybegynder
24. juni 2003 - 01:00 #2
Det kan man vel også! Her er hvordan man installerer en Irsk stavekontrol:

http://www.maths.tcd.ie/~diarmaid/gaelspell/word97.html
Avatar billede halifax Nybegynder
24. juni 2003 - 01:42 #3
connie's løsning er nu ikke helt korrekt - set fx. i lyset af, hvis man nu havde dansk stavekontrol og ønskede tysk stavekontrol.
Ovenstående irske er "kun" en brugerdefineret stavekontrol, som indeholder en masse irske ord.

Det svarer til, hvis man ville udvide sin danske stavekontrol med en på vendelbomål og så lavede en "bruger.dic" fyldt med vendelbo'sk tale-/stavemåde.

Jeg mener, det nu er 3. spørgsmål, du opretter om det samme - du ønsker tysk stavekontrol. Og jeg har tidligere svaret, at du så må have en tysk version af Office/Word.
24. juni 2003 - 02:15 #4
Som allerede nævnt i andet spørgsmål er Stave-/grammatikkontrol ikke indbygget i filen BRUGER.DIC.

Denne fil indeholder kun de ord brugeren tilføjer i forbindelse med stavekontrol.

Der er ingen vej udenom MS Proofing Tools, såfremt du ønsker at kunne foretage stavekontrol på et andet sprog end Office-pakkens sprog.
Avatar billede connie Nybegynder
24. juni 2003 - 03:45 #5
Vidste ikke før nu at dette spm. var oprettet tidligere og at der åbenbart ønskes tysk stavekontrol.
Hvad der så end er rigtigt angående *.dic ved andre sikkert bedre end jeg.
24. juni 2003 - 03:56 #6
Avatar billede connie Nybegynder
24. juni 2003 - 04:11 #7
erikjuul > Ja det har jeg så set nu, og blander mig ikke mere i det, sorry ;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 14:31 #8
Lukketid.