Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 12:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ActiveX i ISA miljø virker ikke

Vi benytter ActiveX komponenter til et specielt site, men har opdaget at vores maskiner på skolen ikke kan køre disse komponenter.

Det er ikke klient maskinernes rettigheder som er problemet, men snarere at ISA serveren som blokerer trafikken pga. sikkerheds indstillinger.

Jeg har ledt efter dokumentation på hvordan trafikken med ActiveX sker, om det er specielle porte, eller lign.

Er der nogen som kan hjælpe med at forklare hvordan jeg åbner for ActiveX kommunikation mod f.eks. et bestemt domæne, eller IP adresse i ISA serveren.

Eller hvordan jeg sætter et betemt websted til at få trafikken til og fra os til at ske helt uhindret (altså uden om ISA serverens sikkerhedsindstillinger & cache)

Tusind tak
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. juni 2003 - 12:43 #1
Kører IIS på samme maskine som ISA serveren?
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. juni 2003 - 12:44 #2
Hvilken type trafik vil du have ud?
Protokoller og evt. portnumre..
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 13:28 #3
Der kører slet ikke nogen IIS server (formoder du tænker på det site som indeholder den ActiveX komponent som vi ønsker at eksekvere)

JPV Spørger:
Hvilken type trafik vil du have ud?  ActiveX
Protokoller og evt. portnumre..  Ingen specielle

Ingen specielle porte, jeg er af opfattelsen at ActiveX foregår på ganske normal TCP port 80, men bliver alligevel stoppet af ISA serveren.

Vh

Frededk
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. juni 2003 - 13:33 #4
Ah... ok ... nu forstår jeg :-)

Dvs. det er ikke ActiveX komponenten der skal kommunikere, men du mener simpelt hen, at den ikke bliver hentet fra siden?

Jeg er ret sikker på, at de hentes med et ganske simpelt HTTP request. Hvis dette ikke virker, så må det være fordi, at der kører et HTTP filter på ISA serveren.

Er du sikker på, at det ikke er IE indstillingerne på skolen, der er sat til høj sikkerhed? Har du prøvet med en maskine, der virker "udenfor" ISA serveren?

JP
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 16:30 #5
Ja, 100% - de bærbare maskiner virker hjemme, men ikke på skolen.
Og jeg kan se at alle maskinerne (også de stationære) har rettighed til at køre ActiveX komponenter, uden problemer!

Jeg har prøvet en af de stationære uden om lokalnettet - der var ingen problemmer !

Vh

Frededk
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. juni 2003 - 17:09 #6
Så må du lige se hvad der er installeret på ISA serveren. Se under application filters i første omgang. Ved ikke om 3. parts software nødvendigvis integrerer sig i MMC til ISA.

Der findes mange løsninger, der kan filtrere ActiveX kompoenenter fra: http://www.google.com/search?q=ISA+filter+activex&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=

Se evt. på serveren under Add/remove software, om der er installeret noget software, der kunne være et HTTP filter.

JP
Avatar billede langbein Nybegynder
23. juni 2003 - 21:24 #7
AcktiveX skulle vel i utgangspunktet ikke stille noen spesielle krav til porter eller kommunikasjonstyper (????!!!!).

Mon det allikevell kunne være slik at de bærbare plukker opp en (uønsket policy) ved pålogging. Hva med å save en side som innehoder et activex element (går ikke det ??) og så forsøke å åpne den etter pålogging på skolen ?? Hvis den kjører både før og etter pålogging så har man vel sikkert problemstillingen med sikkerhetspolicy.

Hvis alle problemstillinger vedrørende sikkerhetspolicy er sikkert frikjent, skulle det da kunne tenkes å ha noe å gjøre med trafikken via proxy delen av ISA serveren. Det lar seg vel gjøre å bypasse ISA server proxyen ?? (Bruker dette trikset selv for trafikk som ikke vil passere på riktig måte via proxyen.)
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 10:16 #8
Lukket uden svar