Avatar billede ollekolle Nybegynder
20. juni 2003 - 12:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fordeling af båndbredde på router/adsl

findes der en router/switch der for meneskepenge kan lave load-balanceing (tror jeg det hedder) dvs så første mand på nettet ikke beholder hele båndbredden når andre kobler sig på.
Årsag: min nevø bruger min forbindelse og det er ok, men når jeg skal på mens han downloader fra kazza eller lign. så har jeg det som om jeg har et 14.4 modem så det er ikke så fedt.
Avatar billede donwang Nybegynder
20. juni 2003 - 12:17 #1
Følger lige med...
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
20. juni 2003 - 12:20 #2
donwang -  man behøver ikke skrive noget i indlægget for og følge med. D kan bare poste et tomt indlæg så vil du stadig modtage mails ved nye indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2003 - 12:59 #3
Det findes, men ikke til menneskepenge.
Jeg ved Cisco laver nogen, men det er på den forkerte side af 10.000 ,-

Men du kan lave en lille Linux server, og bruge den som gateway. Her har du muligheden. Men Linux er desværre ikke lige min stærke side....
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. juni 2003 - 02:50 #4
Du kan også gøre det med en windows server...

ISA server kan styrer det, men det er nok lidt for besværligt ;)
Avatar billede ollekolle Nybegynder
23. juni 2003 - 15:31 #5
nu var jeg mere int. i en løsning der ikke var afhængig af om min computer var tændt. jeg giver point til phatlasse. tak for info
Avatar billede ollekolle Nybegynder
23. juni 2003 - 15:34 #6
phatlasse giv et svar ellers kan jeg jo ikke give point.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 16:33 #7
svar :o)
Avatar billede ollekolle Nybegynder
24. juni 2003 - 08:47 #8
du skal skifte fra kommentar til svar på radioknappen til venstre. der kan ikke gives point på kommentarer.
Avatar billede fax_modem Nybegynder
29. juni 2003 - 18:13 #9
i windows XP er der da en mulighed for at lave begrænsninger på båndbredden - men om det virker i praksis ved jeg ikke helt
du finder det under:KLIK PÅ START KNAPPEN OG GÅ IND UNDER KØR

SKRIV SÅ GPEDIT.MSC OG TRYK ENTER

KLIK PÅ COMPUTERKONFIGURATION

KLIK PÅ ADMINISTRATIVE SKABELONER

KLIK PÅ NETVÆRK

KLIK PÅ QoS-PAKKEPLANLÆGNING

KLIK PÅ BEGRÆNS RESEVERBAR BÅNDBREDE

MARKER "AKTIVERET" OG SKRIV I BÅNDBREDEBEGRÆNSNING (eks 50%)
husk at genstarte maskinen
mvh
henrik
Avatar billede hmortensen Nybegynder
29. juni 2003 - 18:16 #10
Der står dette om det punkt:

Bestemmer, hvor stor en procentdel af forbindelsens båndbredde systemet kan reservere. Denne værdi begrænser den samlede båndbreddereservation for alle programmer, der kører på systemet.

Pakkeplanlægning begrænser som standard systemet til 20 procent af en forbindelses båndbredde, men du kan bruge denne indstilling til at tilsidesætte standardværdien.

Hvis du aktiverer denne indstilling, kan du i boksen "Båndbreddebegrænsning" tilpasse, hvor stor en del af båndbredden systemet kan reservere.

Hvis du deaktiverer eller ikke konfigurerer denne indstilling, bruger systemet standardværdien på 20 procent af forbindelsen.

Vigtigt: Hvis der er defineret en båndbreddebegrænsning i registreringsdatabasen til et bestemt netværkskort, ignoreres denne indstilling, når det pågældende netværkskort konfigureres.
Avatar billede fax_modem Nybegynder
29. juni 2003 - 18:23 #11
jo men hvis du reserverer eksempelvis 50 % til systemet må der vel også  "kun" være 50 % til rådighed for en anden maskine? og så være 50 % reserveret til den pågældende maskine?
eller er jeg helt lost her?
mvh
henrik
Avatar billede hmortensen Nybegynder
29. juni 2003 - 21:29 #12
de 20 % er reserveret til ex hvis win updates
Avatar billede ollekolle Nybegynder
30. juni 2003 - 08:48 #13
som jeg skrev i spørgsmålet drejede det sig om en router eller en switch. jeg er ikke int. i at en Pc skal stå tændt i døgndrift, for dyrt. jeg giver mig selv point da phatlasse åbenbart ikke er int. i dem. tak til jer andre for anstrengelserne.