Avatar billede leungting Nybegynder
16. juni 2003 - 18:41 Der er 7 kommentarer

Gamelt arcadespil

XEVIOUS: Kender du det?

Kan rumskibet få flere dele?
(Vi spillede det, da det kom frem i 1982)

Vi leder efter et bestemt spil, hvor man kan samle sit rumskib fortløbende igennem spillet.
Avatar billede chalde Seniormester
16. juni 2003 - 18:46 #1
Kender det ikke. Men hvad med Xenon II.. Der kunne man købe extra dele løbende. Top spil. Brugte mange timer på det.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
16. juni 2003 - 18:50 #2
man kan vist få en ROM og en emulator inde på den her side:
http://ourworld.compuserve.com/homepages/ArcadeWin/XEVIOUS.htm
http://ourworld.compuserve.com/homepages/ArcadeWin/Emulator.htm
men jeg ved ikke om den virker eller om det er de I søger.
Avatar billede spunk13 Nybegynder
16. juni 2003 - 18:57 #3
Jeg kender et lignende spil, det hed/hedder Tyrian..
Avatar billede chalde Seniormester
16. juni 2003 - 18:59 #4
skovenborg -> læs reglerne: Det er ikke tilladt at: spørge efter eller poste indlæg der omhandler ulovlig kopiering eller downloading af ophavsretsligt beskyttet materiale.
http://www.eksperten.dk/regler.phtml

Der er copyright på roms.. Men linket til selve rommen virker ikke, så der er ikke sket nogen "skade". Bare husk det til en anden gang.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
16. juni 2003 - 19:11 #5
ups, sorry - det har du ret i. Tænkte mig ikke om ;-)
Avatar billede leungting Nybegynder
16. juni 2003 - 19:12 #6
For at pointene kan gives skal der svares overbevisende på om rumskibet kan få flere dele fortløbende. Vi mener at man kan sprede rumskibets dele ud. For en god ordens skyld er vi ikke ude på at anskaffe en ulovlig kopi, men vil bare gerne se et screenshot hvor det dokumenteres. Der er en kasse øl på højkant.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juni 2003 - 19:14 #7
Det er et gammelt commodore64 spil, men jeg kan ikke huske hvad det hedder lige nu.