Avatar billede fuxi Nybegynder
26. august 1999 - 19:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Farver

Hjæælp!
Jeg haar et problem med at få farverne til at passe på nogle giffer. Dvs. at jeg ikke kan få farverne til at matche med den farve jeg har lavet i html.

Hvordan undgår man at farverne bliver anderledes?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
26. august 1999 - 19:30 #1
Det er fordi gif formatet reducerer billedet til 256 farver. Den proces kan forårsage at din baggrundsfarve ændres en smule.

Du skal i stedet gøre baggrundsfarven transparent.
Avatar billede lazze Nybegynder
26. august 1999 - 21:30 #2
Avatar billede zibar Nybegynder
26. august 1999 - 22:53 #3
Det er noget PIS, Gif-billeder er ikke kun 256 Farver..!
Du kan også lave giffer der er i flere farver.!
Men enten skal du gøre baggrundsfarven på giffen, som den er på din website!
Eller også skal du gøre den gennemsigtig "TRANSPARENT"!
Avatar billede lazze Nybegynder
26. august 1999 - 23:27 #4
ØØhhhh....Hvor magen farver er de da?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
26. august 1999 - 23:42 #5
Hør, "zipar" læs lige dine hjemmeleksi, gif er maks. 256 farver, hvis du kan få flere farver ud af en gif fil, tror jeg vi er mange der gerne vil have den nye hemmelighed!
Fordelene ved gif er at du kan lave en farve transparent og at gif-formatet er super til logo og lign. den står skarpere end jpg, men hvis det er billeder er der kun jpg der du'r.
Hvis du skal være sikker på hvorledes din gif, bliver skal du benytte et program hvor du kan lave et "preview" af det du ønsker, som i Ulead webrazor eller endnu bedre i den nye Photoshop 5,5,
Avatar billede toke Nybegynder
27. august 1999 - 00:25 #6
Nogle folk har banket et program sammen, der kan lave GIF'er med mere end 256 farver. Tag et kig på http://www.peda.com/iag/

Det blev diskuteret for et par år siden i en af grafik-nyhedsgrupperne. Det blev aldrig rigtig afgjort om de specielle GIF'er skulle vises med de ekstra farver eller ej, hvis GIF-dekoderen skulle overholde GIF89-standarden.
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. august 1999 - 09:12 #7
Hvordan har du lavet din html-farve?

/Skovtrold
Avatar billede zibar Nybegynder
28. august 1999 - 14:31 #8
Du kan skuda også lave Giffer, i flere farver med Ulead Cool 3D..
Tumber.!
Man kan ligefrem udnytte 3Dfx...!
Så fotograf, gå hjem og vug..! Prøv at gå fra din amiga..! tak!
Avatar billede zane Nybegynder
30. august 1999 - 13:12 #9
Zibar din pisse kværulant, du er fandengalenme mere intolerant en en pisseforvirret møjabe.
Gå selv hjem og vug. BLIV DER!
Avatar billede fuxi Nybegynder
31. august 1999 - 17:05 #10
Tak for svaret! Det hjalp en hel del på problemerne ;0)

Hilsen Peter
Avatar billede fuxi Nybegynder
31. august 1999 - 17:11 #11
Til Zibar, Zane

Hold jeres krig andre steder end på eksperten!!!!!!

Som en slut kommentar, hvorfor slås omkring hvilke programmer der er bedst. Nogen kan li' fireworks, andre photoshop, Ulead Cool 3D etc.
I bund og grund handler det jo kun om at få det resultat man ønsker